Een chippie een putje en een parretje🎶🎶

5 augustus 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vannacht raast er een pittig windje over onze hut met af en toe een regenbuitje. Maar als we ‘s morgens wakker worden ruiken we de eucalyptus- en de dennenlucht. Heerlijk! We ontbijten op de rand van het bed met een uitzicht dat onvoorstelbaar mooi is en de lucht is blauw! We zijn klaar voor 18⛳ in NZ. We hebben onze zinnen gezet op de Akoroa GolfClub hier een paar km vandaan.

Akaroa golf club4230672-s.jpg?1564997205

Bij aankomst, niemand te zien! We kunnen een nummer bellen.., voice mail... maar enkele seconden later worden we terug gebeld.  Mister Hayden: wil je nu golfen of kan het ook op een andere dag🤣 Nee het moet vandaag.  Oké dan ben ik er over 10 min. Prima we wachten wel. Binnen 5 minuten zien we een trekkertje aankomen over de fairway. Mister Hayden blijkt te zijn; de greenkeeper, de Marshal, de receptioniste, de materiaalman, hij runt het winkeltje en is degene die afrekent. Hij is multi functioneel inzetbaar. Dat afrekenen doet hij overigens prima. We hebben natuurlijk niets bij ons dus moeten een karretje en een golfset huren. Daarnaast hebben we nog ballen en tee’s nodig. En een handschoentje. Dat laatste kopen we voor $30 per stuk. Is dus $60. Geen probleem, normale prijs en kunnen we gewoon gebruiken als we terug zijn. Kortom gewoon een goede investering. Ineke rekent af met mister Hayden en moet afrekenen $85 😳😳 dus voor 2 greenfees, 2 karretjes, 2 golfsets, ballen en tee’s betalen we $25 !! Omgerekend €15😍😍 mister Hayden kan of niet rekenen of heeft een topdag😃 wij houden het op het laatste. We krijgen gratis nog wat tips mee en moeten vooral voorzichtig zijn want het is nat en glibberig. Dat hebben we geweten! We zijn gaan golfen met onze bergschoenen aan en zaten tot kniehoogte onder de blub. Maar buiten dat was het een super toffe baan met geweldige uitzichten. We beginnen met de mutsen op maar eindigen met de jas uit in een heerlijk zonnetje☀🏌🏻‍♀ Het is zwaar lopen omdat de baan heuvelachtig is en vreselijk nat. Maar desalniettemin toch nog 3x par! Die we uiteraard even gevierd hebben op de green met foto momentje.

4230692-s.jpg?1564999052

Par nr 2!

Normaal duiken we na 18 holes, hole 19 in ( het clubhuis voor onze niet-golfers) voor een drankje en wat vettigheid. We hadden gehoopt dat mister Hayden ook de barkeeper zou zijn maar helaas, clubhuis gesloten.

bucketlist: golfen NZ✅

We did it! 🏌️‍♀️⛳️

Ien en Sien zijn natuurlijk niet voor 1 gat te vangen en rijden naar Akaroa voor een lunch bij The Wharf. We zijn verder niet decadent maar na 18 ⛳ zijn oesters, garnalen en een pizza om te delen een prima afsluiting😍 We lopen nog wat door het dorp, checken nog wat souvenirwinkeltjes en de supermarkt voor wat eten vanavond.  We kopen ergens nog een tube handcrème (jaja Nicky) met Nieuw-Zeelandse manuka honing  en Franse vanille omdat we beide ouwe vrouwen handen hebben 🥝👵🏼👵🏼 buiten smeren we onze poezelige handjes er gelijk even mee in. De rest van de dag ruikt het of we ons hebben ingesmeerd met een pak vanille vla😷! In de algemene ruimte van onze hut is een leuke zithoek gecreëerd met een open haard. We scoren wat ham, chips, wijn, brie en toastjes en nestelen ons bij het haardvuur.  Allebei zijn we opgegroeid met een open haard thuis. Dat is duidelijk te zien, binnen no-time hebben we een prima vuurtje! Dat was om half 5, nu om half 9 zitten we er nog! Heerlijk!

Smikkelen bij de haardLekker haardvuurtje

Plannen voor morgen, onze laatste dag,  zijn al gemaakt. We hebben twee opties:
1. Zwemmen met dolfijnen
2. De track lopen naar de Purple Peak (4uur🤔)

Onze voorkeur gaat uit naar optie 1 🐬maar die gaat wellicht niet door ivm te veel wind. Om 9 u ff bellen. Gaat het niet door dan gaat optie 2 in werking 🚶‍♀⛰🚶‍♀

Jullie horen het morgen!
Voor jullie een fijne maandag!

(ps: voor wie het niet weet: de titel verwijst naar onze oergezellige laatste competitiedag waar we nog lang over napraten binnen het team🎉💃, voor liefhebbers is op aanvraag het filmpje beschikbaar, NOT)

1. Nicky Paardekooper:
    5 augustus 2019
    Een chippie en een putje en een crèmetje!
  2. Pa en Ma lppel:
    5 augustus 2019
    Op je bergschoenen golven 🙈 jullie laten ook niks liggen 🏌️‍♀️👍
  3. Mirjam:
    5 augustus 2019
    Het ziet er weer super uit. Stond op de wish list toch? Golf in Akaroa? Dus jullie hadden de baan voor jezelf? Zo kom je die leuke kiwi met crocks en baard nooit tegen.
  4. Brit:
    👆🏻 Eens met Mirjam!!!
  5. Pieter Cobelens:
    6 augustus 2019
    Clubhuis dicht? Toevallig ook een kapotte koffiemachine? Moet een Duitse eigenaar zijn!