Dagje toeren en ouwehoeren

25 juli 2019 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen! Ineke is vanmorgen van haar erwt gevallen en lost de schulden van gister meteen in. Een ontbijtje staat klaar en een heerlijke bak koffie is gezet met de percolator ( blijft een interessant woord). We nemen afscheid van Franz Josef, kijken nog een keer achterom en zetten vervolgens Koers naar Queenstown. Onze Tomtom zegt: Over 280 km rechtsaf , Sien navigeert dus kan nog ff een schoonheidsslaapje gaan doen, weinig werk de komende twee uur. Uiteraard ligt ook de wegenkaart gewoon op schoot voor uitzichtpunten, watervallen, Pools, leuke plaatsjes en tips van locals. Hunt beach is een tip van een local, ligt op de route. Het is volgens haar een geweldige plek waar je mooie blauwe stenen kan vinden. We nemen de afslag want zijn natuurlijk nieuwsgierig naar  die blauwe stenen 😳 we kunnen rijden tot op het strand, een strand zoals we dat aan de West Coast al vaker hebben gezien prachtig maar nu op zoek naar de ‘blauwe’ Stenen.

We constateren na drie minuten dat deze local vast kleurenblind is want alles behalve blauw! In die drie minuten worden we belaagd door een kudde sandflies, kleine prik vliegen die lekker blijven kleven. Er liften er een paar mee maar geloof ons.... daar hebben ze nu spijt van. De route gaat verder langs Bruce Bay... weer mooie vergezichten en iets mindermooie sandflies, via Haast, waarvan we dachten dat het een metropool zou zijn maar een township bleek. Waar ze wel lekkere koffie schonken met eigengemaakte muffins op een zonovergoten terras. Lake Wanaka en lake Hawea leveren mooie beelden op. Of je een schilderij in rijdt. Het doet ons denken aan vroeger ( ja we zijn kiwi grannies) toen we thuis puzzels maakten op een houten plaat van 1000 stukjes. Op die puzzels stonden dit soort afbeeldingen. Thinder waterfall ook nog gespot. Gezien T(h)inder hebben we nog uitgekeken naar een woest aantrekkelijke Nieuw Zeelander met getrimde baard zonder crocks maar het werd een NOPE. Zo toeren  we verder en komen we rond 16u aan in Queenstown. We boeken bij het visitorscentrum een kaartje voor de gondellift en reserveren in de Stratosphere om te dineren op grote hoogte. Nu op zoek naar een tentje  waar we gratis WiFi hebben en wat kunnen drinken. ..... toevallig 75 mtr verderop een Winery! Why not🤗 het is 15 over dus hij zit er alweer in! Onder het genot van kaasje worstje wijntje boeken we een goedkope kamer een paar honderd meter verderop. We liggen er keurig bij met z’n tweeën maar deze keer zien de plaatjes op internet er echt ff beter uit dan de werkelijkheid. We lachen er om en zetten het elektrische kacheltje  toch maar aan! Het straatbeeld in Queenstown wordt gedomineerd door mensen met skies op hun schouder, dikke jassen, mutsen, handschoenen. Gewoon wintersport dus. We vragen ons alleen af waar ze dat dan doen. Dat blijkt, na wat navragen, 25 min en een uur buiten de stad te zijn en de sneeuw is niet best op dit moment. Het ziet er echt maf uit!

We besluiten eens een bloesje uit de tas te halen en op chique naar de stratosphere te gaan. De mascara komt er ook nog aan te pas. Hiervan hebben we na 10 min al spijt als we met de slappe lach in de gondel naar boven zitten. Aan ons niet besteed🥴 Queenstown is een stad voor thrillseeckers.... het spannendste wat wij kunnen verzinnen is in het donker in een 4-persoonsgondel gaan zitten.... echt superspannend waaah. Het levert ons in ieder geval de slappe lach, uitgelopen make-up en een volle tenalady op. Boven zijn we weer serieus en starten met een cocktail en genieten van een prachtig uitzicht over het verlichte Queenstown. Het voorgerecht en het nagerecht is prima het hoofdgerecht smaakt naar zeepsop. Dat geeft morgen waarschijnlijk een leuk schuim effect 🙈 De gondel terug is weer hilarisch met dezelfde bij effecten. De aanleiding zullen we jullie besparen. Ineke heeft net ontdekt dat de elektrische deken het doet en vervolgens lezen we dat in Gilze Rijen het Nederlands hitte record is verbroken. Voor nu welterusten!

1. Mirjam:
    25 juli 2019
    Weer een mooie dag en mooie foto’s. Supermooi gebied daar. Jammer van de bijna-geen-sneeuw. Ik had verwacht dat het daar wel goed skiën was... Hebben we hier een sneeuw-hittegolf zeg maar.
  2. Pieter Cobelens:
    26 juli 2019
    Jaloers op jullie temperaturen, afgelopen nacht binnenshuis niet onder de 29 graden kunnen krijgen!