En doooorrr met rotte eieren en meer...

16 juli 2019 - Waiotapu, Nieuw-Zeeland

Gooooodmorning! We schrikken even als we wakker worden... waar zijn we... oh ja in de suite! We vertrekken naar wai-o-tapu  thermal wonderland. Je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben .... hier vind je geisers, mudpools, gele meren en groene meren en ook hier stinkt het naar de bekende rotte aaier. Eerst bezoeken we Lady Knox, een werkende geiser! ‘Zij’ spuit 1x in de 3 dagen. Dussss we vragen ons af of dat gebeurd als wij net langs komen😅 en ja hoor! Het blijkt zo te zijn dat je een geiser kunt activeren door er wat ‘in te gooien’.  Geen idee wat maar na een paar minuten begint de Lady te spuiten. Beetje toeristisch maar 3 dagen wachten is ook zo wat. Vervolgens pakken we een hike in het park en laten ons verrassen door mooie natuurverschijnselen die de wereld ons biedt. Het blijft fascinerend! We rijden door richting Taupo. Onderweg schijnt er een mooie outlook te zijn nml. de Hiltop lookout. We zetten Hilltop in de TomTom en volgen, zoals we zijn, keurig de aanwijzingen. Op het eindpunt staan we keurig voor het ziekenhuis van Taupo genaamd Hilltop!🙈 We maken een korte maar superleuke hike bij Huka Falls om vervolgens door te rijden naar Turangi wat ons uitgangspunt is voor morgen het Tongariro National Park. We slapen in een leuk huisje en proosten met z’n 3en op weer een geweldige dag in NZ!