Fjordland we komen er aan!

27 juli 2019 - Manapouri, Nieuw-Zeeland

Onze excuses voor het feit dat jullie, trouwe volgers, zolang hebben moeten wachten, excuses voor het feit dat jullie je nu een dag kapot verveeld hebben .... we zitten in the middle of nowhere met weinig  tot geen WiFi 🤔 nu verplicht uit eten in Te Anau ivm de WiFi  we krijgen 50 MB dus zijn waarschijnlijk snel klaar wanneer we foto’s plaatsen! We doen ons best.

Het is een frisse ochtend. Voor we op staan slingeren we nog even ons elektrisch kacheltje aan. Vervolgens dobbelen we om wie er als eerste uit gaat, in verband met de beperkte bewegingsruimte. Sien is de klos🥴 in een rap tempo is ze aangekleed. Ineke volgt en breekt het tijd- aankleed- record. De  kiwi grannies zijn soms nog super snel. We starten met een prima ontbijt wat inclusief is. Ondanks de wat mindere kamer is het uitzicht bij het ontbijt over het Wakatipu meer dan de moeite waard. Ook de WiFi is goed dus we laten nog even wat horen aan onze familie en vrienden die naar bed gaan maar door de hitte kan er niemand slapen. Hebben wij geen last van🤣Wanneer we bij de auto komen staat het ijs op de ruiten! Oké en nu... een krabber? Niet standaard in de auto.., alternatief de bonuskaart van Albert Hein. We sturen de foto gelijk naar Twan & Corlinda. In Made wordt de bonuskaart gebruikt voor bonuskorting op de magnums aan de andere kant van de wereld wordt er ijs gekrabt met dezelfde kaart. Toch grappig! Onze Japanse buren proberen het eerst met warme thee maar nemen al snel ons idee over.  Onder het mom van beter goed gejat....
de reis gaat vandaag naar Te Anau. Hier bevindt zich Fjordland. Spreekt voor zich, een fjorden gebied zoals we dat kennen in Noorwegen. De route er heen kenmerkt zich door prachtige vergezichten, schapen, spruitjes, herten en kale bergen en heldere blauwe meren. Dan weer  prachtige vergezichten, schapen, spruitjes, herten en kale bergen en heldere blauwe meren. Onderweg loopt de druk bij Ineke wat op. We stoppen bij een café- bar. Aangezien we net koffie op hebben wordt het alleen een grote boodschap. Marcelien besluit in de auto in het zonnetje te wachten. 15 minuten later (ongeveer💩) is Ineke weer terug. Alleen een grote boodschap droppen kan echt niet dus heeft ze een stuk worteltaart gekocht en kiwi oorbellen. Ook ik snap de combinatie niet helemaal maar de taart is lekker en de kiwi oorbellen zijn leuk! We trekken opgelucht verder en worden verrast met prachtige vergezichten, schapen, spruitjes, herten en kale bergen en heldere blauwe  meren. In Te Anau rijden we direct naar het visitor centrum en vragen wat er mogelijk is. De info-Dame heeft haar dag niet zo en al zin in het wknd want er komt weinig interessants uit. We bedanken haar vriendelijk voor haar diensten, zo zijn we. Na 2,5 wk NZ is dit het eerste chagrijn wat we ontmoeten. We lopen naar het volgende info kantoor. Die heeft er veel meer zin in! Daar houden we van! We krijgen ideeën, mogelijkheden en ook wat er niet kan in dit seizoen te horen en boeken een dagtrip door de ‘doubtful sounds’! Morgen op pad met een boot, lunch erbij, we maken kans op het zien van zeehonden, pinguïns en dolfijnen, rijden een stukje met een bus over een pas om vervolgens weer een boot op te stappen en door de fjorden op de tasman zee uit te komen! Zin in! Speciale aanbieding inclusief lunch nog wat extra korting, we zijn weer hollands tevreden. Tijd voor lunch in Te Anau on daarna een stuk van de Milford Sound Road te rijden. Onderweg stappen we uit voor een paar korte wandeltracks bij lake Mistletoe en de Mirror Lakes ook passeren we de 45e breedte graad. Nu gaan we jullie algemene kennis ff testen met de volgende quizvraag:
Wat is er bijzonder aan deze plek?
Het antwoord staat onderaan ons verhaal van vandaag. En laat in een reactie achter of je het goed/fout had🤔(zonder Google).

45e breedtegraad ✅

De tour voor morgen start in Manapouri. We besluiten daar ook voor twee nachten te boeken. Via booking.com vinden we een geweldige aanbieding slechts €25 pppn. Ziet er geweldig uit, twee bedden en eigen badkamer. Boeken!!! Laten we zo zeggen .. ook hier kloppen de plaatjes niet helemaal met de werkelijkheid 😂 maar we zijn zen en concluderen dat we geen €€€ over de balk gooien. Voor jullie beeldvorming het uitzicht hier is over het meer  en echt betoverend mooi 7 sterren waard minimaal. De kamer zit op -1 ster. Oké het enige wat we hier doen is douchen en slapen. We zijn tevreden (maar besluiten de eerstvolgende keer iets luxer te gaan zitten 🙈).
Dineren kan hier ook maar voor half 8 anders wordt het te laat voor de kok 👩🏼‍🍳Maakt ons niet uit we moeten toch nog een blog schrijven, foto’s uploaden en met iedereen in Nederland, die net wakker, wordt appen.  Iedereen nog sterkte met de hittegolf. Wij zetten ons elektrisch  kacheltje nog even aan!

antwoord quizvraag:

Je zit op dit punt net zover van de evenaar als van de zuidpool!

Had  jij het goed?