HOKITIKApilatuspas

23 juli 2019 - Franz Josef Glacier, Nieuw-Zeeland

Daar zijn we weer...het was een interessante nacht, met extra dekens, sokken en de kachel op high. Leuk zo’n blokhut aan zee maar aan de frisse kant. Dus bij het wakker worden de kachel omhoog, het elektrische kacheltje in de badkamer vol aan en in bed onder een deken ontbijten. Lang leve outdoor life! En belangrijk nieuws, de ☀ schijnt! Voor we verder gaan lopen we nog even onze achtertuin in. De eerste WoW van vandaag is er dan alweer! Een strand vol drijfhout, kunstwerken op zich. Zo gaaf en vanaf het strand zien we besneeuwde bergen. Op een of andere manier past dat allemaal niet in je hoofd. Terwijl we toch allebei een flink hoofd hebben 😱
De mevrouw van de hutverhuur heeft verteld dat de Hotikita Gorge (hoe heet die  gorge Sien?  hotikipa, hopikita of was t nou Hokitika? 😂😂😂) de moeite waard is met een hangbrug en heul blauw water. Ien en Sien krijgen een geschreven route beschrijving, want daar is ze goed in vindt ze zelf. Links, rechts en dan bij de kerk weer links. Dat doen wij dan en vervolgens klopt de route beschrijving niet meer. Navigator Ien pakt de kaart er maar gewoon bij en binnen no-time staan we bij de Gorge😃 Op de terugweg blijken er 3 kerken langs dezelfde weg te staan. ze was ff vergeten te vertellen bij welke we links af moesten. Ach kleinigheidje hou je toch en wij zijn ZEN! De Gorge is zeker de moeite waard met haar knalblauwe water, de hangbrug, rotsen en groene omgeving met uitzicht op de besneeuwde toppen. Na wat Kodak momentjes en selfies gaan we dooooorrrr! Naar het dorp Hotikita.(blijkt t toch Hokitika te heten....)  Super ‘creatief’ dorp met veel jade slijperijen, glasblazers, schilders en andere creatievelingen. Maar eerst een moccachino en een cappuccino met een nieuw Zeelandse tompouce op een zonnig terras. De vullingen springen uit je kiezen maar genieten met een grote G! Op naar Frans Josef (of is het Franz Josef?) . Wie kent m niet. 1 van de grotere gletsjers in NZ. het dorp Franz Josef bestaat uit hotels, motels en eet-en drinkgelegenheden en een informatie centrum. Daar beginnen we en boeken een heli hike naar de gletsjer! YESSS!! Deze staat op de bucketlist🤗 we denken er onder een kop koffie nog ff over na maar na een halve bak zijn we er al uit, we doen het! leef het leven! Wij staan morgen op de Franz Josef! Slaapplaats ook zo geregeld voor de komende twee nachten. In een gloedje nieuw motel inclusief keuken en Spa. Verder zijn we niet decadent ... upgrade en laag seizoen zorgt voor prima deals 😋 Die keuken houden we vanavond  nog schoon. Twee keer achter elkaar zelf koken is wat te gek. We ploffen neer bij Alice May. Leuk restaurantje en leuke bijkomstigheid om 19.30u is er een verloting. Uit alle nog zittende tafeltjes wordt er 1 uit getrokken en die krijgt 25% korting op de rekening.  We zijn natuurlijk om 19 u klaar met eten maar rekken het, als echte Hollanders, tot 19.30 u. We vragen bij het afrekenen nog even of de verloting al is geweest? Nee vergeten maar wacht even dat doen we nu. De zittende tafelnummers gaan in een potje en.... Ineke mag er een nummer uithalen. Die kent echt geen schaamte! Hoppa nr 17! Laat dat nou net ONZE tafel zijn. We piesen in ons broek en nemen schaamteloos de 25% korting in ontvangst! Thank you! Have a Nice evening!  Houdoe en bedankt! 🙋🏻‍♀  We denken er nog over na om vanavond het casino in te gaan.... maar dat blijkt hier niet te zijn. Nog ff bubbelen in onze Spa en op naar morgen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Pieter Cobelens:
    23 juli 2019
    Als je drie kerken hebt gezien, dan dwing je het geluk gewoon af! Wat een prachtige foto's en dik snap dat je zoveel schoonheid gewoon niet in je kop krijgt. Zulke mooie plaatjes raken je ziel... Dus lekker intens blijven genieten en.... misschien een lot kopen in de NZL lottery?
  2. Lisette:
    23 juli 2019
    OMG, jullie hebben echt alleen maar geluk!
    Gratis eten, upgrades voor de Spa en dan ook nog eens lekker mogen ontbijten in je bed! #strikerom
  3. Mirjam:
    Heel gaaf verhaal! Weer een dag vol verrassingen. 🤪 strik erom 🎀
  4. Annie:
    Keileuk,hoor
    Jullie vermaken jullie wel. Beetje humor en durf, dat past jullie.
  5. Annie:
    #Mazzelaars 😃
  6. Agaath:
    23 juli 2019
    Prachtig verhaal ik heb echt gelachen wat een feest
  7. Jorien:
    23 juli 2019
    Wat een saaie vakantie bij jullie zeg, pfff.
    Hihi, geweldig genieten kiwi grannies!!!! 😘😘😘 Love iT!
  8. Trudie:
    23 juli 2019
    Ge weldig om jullie fotos tezien en jullie prachtig ver haal geniet er van .
  9. Brit:
    24 juli 2019