Ik hou van Holland! 🇳🇱

9 augustus 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Excuses voor de vertraging van ons allerlaatste NZ BLOG. 27 uur reizen en 10 uur tijdverschil blijkt er toch wel in te hakken bij de 🥝👵🏼👵🏼 Laten we maar zeggen: t duurt ff maar dan heb je ook wat! Het zat in ieder geval allemaal mee, vanuit het hotel de shuttle naar christchurch AirPort (wel 3 min). We hoefden er niet eens op te wachten. En ook daar verder alles op tijd. De rits van de reistas van Sien is naar z’n grootje,  dus daar moesten we nog even een ‘wrapping’ voor fixen. Dan wordt de tas in folie gewikkeld. Prima, voor €8 weet je dan zeker dat alles aan elkaar blijft hangen. Daarna maar eens een bakkie doen ( op z’n Wassenaars) / bakske doen (op z’n Brabants).  We zitten net en constateren dat t erg warm is op het vliegveld .... we worden afgeleid van ons ontbijt.... daar komt een rugby team binnen voor een bakkie/bakske met zowel renners als vechters 😋.  Oops... het wordt nog warmer kunnen we melden 🌡. Na weer te zijn afgekoeld, Op naar Auckland, reis 1 van 1 uur 20 min. Een warming-upje. Weinig tijd daar, want reis 2 naar Hongkong gaat meteen door! De eerste lange zit van 11 uur is een feit. Niet over nadenken, gaan zitten, checken welke films er zijn, constateren dat je er in die tijd 5 kunt zien, kiezen uit een chicken/beef/vegie maaltijd en dat twee keer, je ergeren aan degene die voor je zit omdat hij zijn stoel naar achter gooit als jij nog aan de chicken/beef/vegie zit, niet te veel drinken want dan hoef je niet te plassen.... al met al goed te doen zo’n trip😂 In Hongkong landen we en we hebben dan 3 uur om de bloedsomloop weer op gang te krijgen. We gaan eerst weer voor een bakkie/bakske, we nemen een Engelse douche (deo en tanden poetsen) en we testen uitgebreid de ‘luchtjes’ in de taxfree parfumerie. Dus weer Fris & Fruitig voor reis 3 naar Amsterdam. Gelukkig hebben we geen last van de onrust in Hongkong, alles verloopt op tijd en geen annuleringen of vertragingen voor onze vlucht, yeah🎉 Reis 3, 12 uur naar Amsterdam, windje mee 11,5 uur zegt de piloot ( meevallertje). Niet over nadenken, gaan zitten, checken welke films er zijn, constateren dat je er in die tijd 5 kunt zien, kiezen uit een chicken/beef/vegie maaltijd en dat twee keer, je ergeren aan degene die voor je zit omdat hij zijn stoel naar achter gooit als jij nog aan de chicken/beef/vegie zit, niet te veel drinken want dan hoef je niet te plassen.... al met al goed te doen zo’n trip😂. En dan Amsterdam in zicht!!! We landen 45 minuten eerder en informeren onze  taxichauffeur. Die is al aanwezig en al 3x weggestuurd met zijn auto bij de Arrivals 🤣. Het blijft een militair... altijd te vroeg: lees, op tijd! Wachten op de koffers wordt na zo’n lange trip super irritant! We lijken zelfs onze eerste ruzie te krijgen 🤣🤣 nee toch niet. Hoe laat is het nu in NZ? Ineke rond 17 u. Sien, nee joh daar zit je naast.... Ineke nee, zus en zo en dan is het toch 17 u!... Sien, nee joh je rekent 10 uur terug en hebt 24 uur en.... Ineke, neeeeeheee je moet nu vooruit rekenen .... pffff Ineke heeft gelijk! Sien in de bonen🥵 Hop naar de uitgang op zoek naar onze taxi! Hamvraag: heeft deze woest aantrekkelijke Nederlandse man zijn Crocs aan??🤗 Voor ons een weet! Voor jullie een vraag 😃 We worden enthousiast ontvangen en het ontbijtplan is er ook al! We rijden naar Huis ter Duin 😍 Daar wacht ons een heerlijk uitgebreid ontbijt en kletsen we bij over onze reis. Het kan haast geen toeval zijn🙈 maar er staat bij dit ontbijt gewoon champagne🥂 in een koeler naast de sapjes en de koffie en de thee. Het is inmiddels 07.35u,dussss..... doen we het of doen we het niet  🤔 Mooie start van de dag en lekkere toepasselijk afsluiting van een topreis! We worden afgezet in Nootdorp, nog 1 bakkie/bakske bij Ineke en dan is het echt afgelopen.  Allebei genoten, blij,  een ervaring rijker, verliefd op Nieuw Zeeland en dankbaar!

Volgers, dit was het! Ons laatste reisverslag van deze reis. Super tof dat jullie ons gevolgd hebben. Bedankt voor alle leuke, lieve, originele en kritische reacties❤ We weten dat het afkicken is voor jullie dus je kunt je in een reactie opgeven voor therapeutische begeleiding. Als je liever anoniem blijft stuur dan even een persoonlijk berichtje. De kiwi-grannis🥝👵🏼👵🏼 gaan deze reis uiteraard nog uitgebreid evalueren (waarschijnlijk onder het genot van...) en mocht er een vervolg komen dan melden we ons zeker bij jullie terug!

E noho rā 🇳🇿!!!

1. Mirjam:
    9 augustus 2019
    Supermeiden zijn jullie. Wat hebben jullie veel gedaan en meegemaakt. Ben blij dat ik dat een beetje heb mogen delen met jullie! Big hug!!!
  2. Brit:
    9 augustus 2019
    Welly mist jullie nu al ❤️❤️❤️❤️🥝👵🏻👵🏻 Ps, waar gaan we volgend jaar heen??
  3. Jorien:
    10 augustus 2019
    Toch fijn dat we vanavond samen dat wijntje drinken!! ❤️❤️❤️
  4. Jorien:
    Geen crocs Pieter?
  5. Alberto:
    Welkom thuis!😘
  6. Pieter Cobelens:
    10 augustus 2019
    Geen crocs Jorien, maar Borgs zitten dan ook lekkerder! Dames blij dat jullie weer heelhuids terug zijn. Hoe zo Ijsland?????
  7. Agaath:
    10 augustus 2019
    Blij dat jullie weer heel thuis in Holland zijn. Bedankt voor alle blogs, was hartstikke leuk om te lezen. Zie jullie gauw.😘