Op jacht naar de yeti🐾

2 augustus 2019 - Mount Cook National Park, Nieuw-Zeeland

Oké ook vandaag zullen we onze blog vullen, hoewel het moelijk lijkt te worden met wat dan wel. Als we om 8 uur wakker worden, sneeuwt t hard en is het zicht minder dan 15 meter. We besluiten om ons nog even om te draaien en een beetje contacten met Nederland te onderhouden. Al snel klinkt er weer gesnurk uit de woonkamer waar Sien ligt. Om half 11 voor de 2e keer onze ogen open en het sneeuwt nog steeds. Toch maar eruit en een ontbijtje regelen in onze stamkroeg the Old Mountaineers. Sien kiest croisants en ik de huisgemaakte muesli. Ondertussen maken we plannen  wat we gaan doen. Het weerbericht geeft de hele dag sneeuw en regen aan en we hebben geen zin om zeiknat te worden. Wat is dan nog een optie? Terwijl we overleggen trekt het iets open en laat een (heel) waterig zonnetje zich zien. Zullen we het erop wagen en naar de 1e swingbridge lopen van Hooker valley trail? Oké doen we. We hebben een plan. Met de auto rijden we naar het beginpunt en parkeren naar wij denken netjes aan de kant van de weg in de sneeuw. Er is zo’n 5 cm gevallen.  We lopen de route op en horen geroep achter ons maar zal vast niet voor ons bedoeld zijn. We lopen stevig door en voelen de noorderwind door onze broeken heen snijden. De sneeuw bijt zich vast aan ons gezicht en even voelen we ons als op de noordpool. Toch gaan de fitgirls door. We hebben een doel! Even later zijn we al op het einde van de weg, op de campground. Geen hond te vinden nu maar de shelter is open, goed om te weten! We lopen door en zien de beroemde Freda du  Faur rock staan, genoemd naar de eerste vrouw die mount Cook heeft beklommen,  waar we natuurlijk ook even voor moeten staan voor een foto. We lopen rustig door en worden verrast op een uitzicht op Lake Mueller, waar we gister aan de andere kant stonden! Onverwacht maar zeker leuk om te zien. Maar niet te lang stil staan, de sneeuw komt horizontaal voorbij.  De wind waait nog steeds met kracht 8 om ons heen en we lopen snel door. Een paar trappen af later (in NZ leggen ze echt overal trappen aan in de bergen) staan we bij de swingbridge. Een bord walk closed houdt ons tegen om erop te gaan dus lopen we weer terug hetzelfde pad tot we grote voetstappen in een geiten-padje zien staan. Daar gaan we heen. We denken de sporen van een echte Yeti te hebben gevonden, want deze neemt stappen waar wij er vier moeten zetten. Even later komt er nog een spoor bij van wat wij denken een driepotige hond, ziet er raar uit. Als echte spoorzoekers lopen en zoeken we door. Zullen we de yeti (met of zonder crocks) tegenkomen? Even later zijn de sporen verdwenen, wij denken dat we bij het Yetihol zijn aangekomen..... geen Yeti te zien! We krijgen een pinguïn-dejavu.

Meer weten over de YETI?

(Als de link niet werkt, ff knippen en plakken in je browser)

We vervolgen het spoorloze pad en langzaam klaart de lucht op en wordt de sneeuw en wind minder. Na wat sprongpogingen van Sien (actie van de dag) staan we al snel weer bij onze auto. Het zicht is echt veel beter en we snappen nu waarom we werden teruggeroepen. Ineke had de auto netjes op de afrit van de weg neergezet, zodat ieder voertuig wat wilde afslaan er gewoon niet door zou kunnen 😳 ach gelukkig hebben we maar 1 andere auto gezien, dus zal men er niet zo’n last van hebben gehad denken we maar 😂😂 en geen bon onder de ruitenwisser.
We rijden terug naar ons huisje om ons te ontdoen van alle natte en koude kleding en gaan met een heerlijk kopje thee en wat chocola de dag evalueren en alvast voor morgen een onderkomen regelen in Christchurch. Om 15:35h zitten er wel 2 vijven in de klok en mogen we....
cheers!

Vanavond pizza bij het Old Mountaineers café en ons voorbereiden op de lange rit van morgen naar Christchurch, onze eindbestemming!

1. Brit:
    2 augustus 2019
    Sien in de woonkamer, jij in de badkamer ...😴 hihi
  2. Sien:
    2 augustus 2019
    @brit: gewoon lux app. Aparte slaapkamer en nog queensize bed in de woonkamer ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  3. Pieter Cobelens:
    Twee Kiwi Grannies in HOOKER valley????? Getver
  4. Andrea:
    3 augustus 2019
    Laatste dagje alweer? Wat gaat het snel. En wat een leuke verhalen.
    Geniet nog even en een goede terugreis. Een knappe intelligente man wacht jullie op
    In Nederland, dus dat maakt het minder erg om terug naar huis te gaan!☺️😉
  5. Sien:
    3 augustus 2019
    Knappe intelligente man op CROCKS! 😍 we hebben nog 3 dgn maar die blijven we in deze omgeving!