On the Road in NZ

14 juli 2019 - Matamata, Nieuw-Zeeland

We zijn er klaar voor. We hebben begrepen van een Fransman dat de jetlag zo’n 2 wkn kan duren. In ons beste Frans aangegeven dat we daar geen tijd voor hebben 😅 We vertrekken vanuit Auckland  en willen s’avonds aankomen in Matamata. Daar woont Mirjam met haar gezin, een studie vriendin van Ineke. Supertof om haar te bezoeken en natuurlijk met logies en ontbijt😜 Vanuit Auckland vertrekken we richting Coromandel. Een prachtige rit waarin we ons verbazen over de natuur. Aan de ene kant kale populieren en eiken en aan de andere kant Citroen en Sinaasappel bomen omringt door fris groene palmbomen en varens.... het past niet in je hoofd! Een geweldig mooie route langs de kust en het binnenland. We doen Waiau falls, Cathedral Cove en Hotwater beach aan. Onderweg de leukste ‘Lange’ Zwarte koffie en cappuccino tentjes bezoeken is inmiddels al gewoonte. Halverwege krijgen we een berichtje van Mirjam dat we ons rond 18u ergens in the middle of nowhere moeten melden want we gaan ‘glowwurms’ spotten ( check de foto’s😆). We vinden zonder problemen the middle of nowhere en gaan met hoofdlampjes de berg op en..... we spotten ze!🐛de glimmende wurmen! Daarna een hartelijk welkom in huize Longwoods met een typische Nieuw Zeelandse maaltijd met daar in verwerkt de eigen koe🐄. En veel wijn! We zeggen goed bezig geweest!

1. Pieter Cobelens:
    14 juli 2019
    Wurmen en koeien, wat een beestenboel! deux jours is twee dagen en niet twee weken! LDFML (laat die fransen maar lullen). Have fun.