Van scrumbled eggs naar rotten eggs

15 juli 2019 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Wakker worden en het aroma van de scrumbled eggs komt je uit de keuken tegemoet.  Hoe heerlijk is dat! Goodmorning New Zealand! Na een gezellig ontbijt met de familie Longwood gaan we paardrijden. Wij hebben er zin in! Whiskey doet het vandaag echter rustig aan... verder dan in stap en een meter of 20 in draf komen we vandaag niet en blijkt het maximale wat er in zit. Toch leuk! Rond de middag reizen we samen met Mirjam af naar Rotorua. Een gebied met veel vulkanische activiteit. Geisers, modderpoelen, sulfurkraters, kraters, groene meren, gele meren en stank! Op z’n Brabants, we ruiken  ‘rotte aaier’. We starten met een wandeling in Waimangu Volcanic  Valley. Geweldige natuurverschijnselen die niet in je hoofd passen. Het idee dat je op een vulkanisch actief plateau loopt is echt raar! We vertrouwen er maar op dat er vandaag geen uitbarsting staat gepland! Aan het einde vd dag rijden we nog naar Kerosine Creek. Lekker badderen in een warm water beek.... met een luchtje😜 het eindigt in een regenbui met modder tussen je tenen, een glijpartij in de modder en een ingewikkelde aankleed-afdroogsessie onder een afdak op een parkeerterrein. Maar wat was ook dit weer een leuke ervaring! Op naar een hotel. Vanuit de auto boeken we een hotel voor weinig met twee queensize bedden. Aangekomen blijkt die kamer er niet te zijn. Ze zijn niet te beroerd en bieden ons de suite! Waaah woonkamer, twee badkamers, bubbelbad, keuken, slaapkamer..... te tof! We klagen niet! We pakken er een wijntje op. Op naar morgen.

1. Pieter Cobelens:
    15 juli 2019
    20 meter paardrijden is best ver! Wat een mooie plaatjes, NZL is denitely het mooiste land wat ik heb gezien. Enjoy
  2. Trudy:
    15 juli 2019
    Super mooie foto’s (en dan bedoel ik niet die waar eten op staan 🤣).
    En wat een leuke activiteiten! Geniet en stuur vooral meer foto’s 😘
  3. Pa en Ma lppel:
    Pa en Ma Ippel
    Marcelien jij te paard niet te geloven .