Toeristische route

3 augustus 2019 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Vandaag laten we Mount Cook achter ons. We kijken nog 1x achterom en aanschouwen de drie toppen voor het laatst. Ook de laatste ochtend liggen ze in de zon en lachen ze ons toe. Wat is het prachtig hier! Lang hoeven we niet te wachten voor we weer verdrinken in de kracht van Lake Pukaki... nog geen 10 minuten onderweg en het azuur blauwe meer trekt in volle glorie aan ons voorbij. Onderweg pakken we een ‘meeneem ontbijt’ mee en eten het op met zicht op het meer. We rijden vandaag naar Christchurch, onze eindbestemming. Vanavond eten we daar met Mirjam en haar zoon Christoph.  Mirjam is er voor een cursus van haar werk en Christoph studeert er. Leuk om te meeten! De snelste route is 330 km. Appeltje eitje. Maar Ien & Sien hebben de afgelopen weken de neiging af te wijken van de gebaande paden en vooral off Road toeristisch te gaan. Bij deze dat is vandaag weer prima gelukt! De volgende highlight is Lake Tekapo. Weer prachtig blauw en omringd met besneeuwde bergen. Er zijn twee bezienswaardigheden: een klein oud kerkje en een standbeeld met een collie. We starten bij de kerk. Neergezet op een prachtige plek. De bouwer heeft besloten om voor in de kerk geen altaar te plaatsen maar een groot raam met uitzicht op het meer en de bergen.

Church of good shepherdWat een indruk maakt dit

We stappen de kerk binnen en gaan zitten op de eerste bank, kijken naar buiten door het grote raam... stilte... tranen.... gedachten...nog meer tranen.... liefde...een glimlach.... herinneringen. Voor altijd in ons ❤ Wat worden we overvallen door dit moment maar ook zo mooi....
Kaarsjes aansteken doen ze in NZ niet aan, jammer had fijn geweest  op deze plek.
Buiten halen we even diep adem, houden de zonnebril nog even op en gaan naar bezienswaardigheid nr2 de collie. Een standbeeld voor een hond😳🤔 dank aan deze dieren dat ze de schaapherders ondersteund hebben in dit gebied. Dus.

De hond van de shepherd

Om de sfeer weer een beetje op te krikken maken we een foto van een ‘Chinese bouwvakkers spleet’. We zijn weer boven jan.

Chinese bouwvakkersspleet

Vanaf hier pakken we een toeristische off Road route waar we onderweg sinkholes, limestone wallen ( Limburgse mergel), Maori rotstekeningen, een rock bridge, herten, schapen, koeien, varkens en een heerlijke bakkerij tegen komen! Navigeren kunnen we wel.

Chauffeurtje

Rond 17u checken we in bij het Break free hotel, wachten op Mirjam onder het genot van....
Heerlijk en gezellig gegeten met z’n viertjes bij de Lone Star.  En plannen gemaakt voor morgen. Op de LIME STEP naar ons ontbijtadres. We krijgen al berichtjes binnen waar ons blog blijft?? Excuses voor de vertraging 😜Voor nu welterusten en voor jullie een fijne dag!

1. Pieter Cobelens:
    3 augustus 2019
    Mooi dat moment in dat kerkje! No worries over de kaarsjes; de laatste die ik opstak waren in de Notre Dame en iedereen weet hoe dat is afgelopen!
  2. Lisette:
    😘😘😘