Op naar Tongariro NP

16 juli 2019 - Tongariro National Park, Nieuw-Zeeland

Wakker worden en aan de slag gaan met een ‘percolator’, als je geen last hebt van ochtendhumeur ga je het hiervan krijgen. Maar na een beetje van Ineke en een beetje van jezelf hebben we een heerlijk bakske! Nadat Mirjam drie keer haar sokken kwijt is geraakt bij het inpakken van haar rugzak kunnen we vertrekken. Eerst een snel ontbijt en dan op naar Tongariro NP. De regen komt er met bakken uit! De Great Walk van 19 km kunnen we niet doen, het is te slecht op de berg. We kiezen voor een hike naar de Taranaki Falls. Poncho's aan, mutsen op, handschoenen aan en gaan! ( in de zomer is het hier vast nog mooier). Een geweldige hike tussen struiken, bomen, lava, watervallen, stroompjes die stromen worden en mist. De twee vulkanen in het park zijn in geen velden of wegen te zien maar dat doet er niet toe! Het houdt op met zachtjes regenen maar dat mag de pret niet drukken, de paden door de lanen in! De Taranaki waterval is de moeite waard voor wat leuke ‘kodak’ momentjes. Aan het einde van de hike is een droge set kleren toch wel lekker. We nemen afscheid van Mirjam die morgen weer aan het werk moet. Leuke dagen samen gehad! Wij rijden via een toeristische route terug naar Taupo en overnachten daar. Een bijzondere toilet ervaring hebben we in ons hotel. Via een schuifdeur kijk je vanuit het slaapgedeelte het toilet in. Het is hilarisch! Oké we hebben een filmpje 🤣 helaas niet te uploaden😜

1. Chris en Mark:
    16 juli 2019
    Geweldig wat een feest! Wij blijven jullie volgen💋
  2. Jorien:
    16 juli 2019
    Ziet er goed uit dames!!
  3. Mirjam:
    17 juli 2019
    Het was echt super gezellig met jullie meiden! Lekker veel gedaan en lol gehad. Ben blij dat ik ben meegereisd! Ik heb nog een heerlijk relaxed gevoel vandaag op werk... Filmpje was inderdaad hilarisch! Not for public viewing though!
  4. Marcelien:
    17 juli 2019