Op zoek naar F*cking pinguïns deel 3

30 juli 2019 - Ranfurly, Nieuw-Zeeland

Het is heerlijk wakker worden in ons ⭐⭐⭐⭐⭐ appartement deze morgen. We besluiten ook maar meteen voor een ⭐⭐⭐⭐⭐ontbijt te gaan. Hiervoor rijden we naar St Clair. Aan de boulevard waar de surf-dudes al in t water liggen te wachten op een mooie golf vinden we een leuk ontbijt etablissement. Eggs Benedict en een Free Mind Trio wordt besteld, we gaan los en een goede bodem wordt gelegd voor weer een dag natuur en wildlife chasing! Dunedin is een leuke stad met mooie gebouwen.  We starten onze toer vandaag naar het schiereiland Otago peninsula. Via een toeristische route ( is het altijd als Ineke navigeert😃) komen we weer op schitterende off the Road weggetjes met geweldige uitzichten. Doel is Sandfly Beach. Want daar kun je echt ja echt heul veul zeehonden en zeeberen spotten! De parkeerplaats is boven op een cliff. Dat betekent een fikse wandeling... vooral terug omdat we niet verwachten dat meneer en mevrouw zeebeer op de clif zitten maar hoogstwaarschijnlijk beneden op het strand 😂 Door de duinen richting het strand en niet gelogen! Het strand ligt vol! Kolossaal zijn ze en we komen  tot een meter of 5 afstand van deze knapperds! Van huis uit zijn het luie krengen maar af en toe worden ze actief! Super vet! Onze dag is al bijna geslaagd maar er kan nog meer bij... pinguïns? We hebben nog hoop🐧 Onze route gaat verder over een weg die soort van ‘spannend’ is maar zo gigantisch mooi dat we snel weer zen zijn en inmiddels vertrouwen hebben in onze off the Road skills. We koersen naar het uiterste puntje van het schiereiland. Hier komen pinguïns voor en er zit een kolonie albatrossen. De hoop neemt weer toe🐧 We stappen uit en meteen zien we een albatros ✅ hoe gaaf. Wit lijf, zwarte vleugels en een spanwijdte van 3 mtr (die van ons iets minder maar toch). Deze hebben we samen met de zeeberen al te pakken vandaag. We lopen een korte route en komen bij een ‘look-out’ hier staat een Duitse dame achter haar verrekijker te stuiteren.  Ze ziet iets in zee🔍 Ineke pakt als volleerd spotter haar verrekijker en stuitert in het kwadraat want in de verte is een walvis 🐳te zien!! Daar hadden we ff geen rekening mee gehouden maar krijgen we er gratis bij! Zo gaaf! Met het blote oog te volgen maar beter met de verrekijker hoe dit gigantische beest springt, Duikt, rolt, speelt! Dus voor nu zeebeer✅albatros✅walvis✅ wat een dag en we zijn er nog niet.  De pinguïns komen hier rond 17 u aan land maar daar moet je dus op wachten en voor betalen ... geen trek in. We spotten ze zelf wel of anders maar geen f*cking pinguïns. We maken onze route af en komen weer in de stad Dunedin waar we het station nog gaan bezoeken. Het is de moeite waard, een prachtig gebouw uit 1903. We nemen er nog een cappuccino en een moccachino en besluiten niet meer door te rijden naar de Kawarau Gorge omdat het daar te laat voor is. We boeken een hotel op de route er naar toe zodat we niet te veel in het donker hoeven te rijden ( hoe ouder hoe wijzer👵🏼👵🏼). Onderweg naar Ranflury ziet navigator Sien dat op Shagpoint zeeberen zitten EN yellow eyed pinguïns het is maar 7 km om en we zijn er rond schemer ...... doen? Of zijn we wel klaar met die pinguïns? Ach 7 km voor de kers op de taart, we doen het! Hoopvol stappen we uit, fototoestel, zoomlens, telefoon en verrekijker in de aanslag. Zeeberen jaaaaaa minimaal 30! Pinguïns neeeeee nada noppes nix. Zwaar teleurgesteld toeren we 7 km terug en gaan we op weg naar ons hotel. Het wordt al donker maar het gaat prima ... totdat..... er in een keer een haas oversteekt. Ineke probeert nog een uitwijk manoeuvre maar helaas voor de haas, via het rechtervoorwiel en het linkerachterwiel is het einde haas. Het eerste wat Ineke roept is: oeoeoeoe ik wil mijn handen wassen😳Mij kun je weg dragen 🤣🤣 Vervolgens komen de woordgrappen langs:

• Hij had het haas(t) gered
  • Hij is het haasje
  • Helaas voor deze haas
  • haasje rep(d) je
  • Jammer dat het geen pinguïn is, die hadden we nog niet gezien
  • Zien we Wildlife, rijden we er over heen
  • Heelhaas pindakaas
  • Zo die heeft de kerst niet gehaald

Gelukkig gaat het regenen en spoelen de haasrestjes eraf. Ons hotel is lekker retro maar ze hebben lekkere wijn en prima eten. Inmiddels komen de berichten door dat het gaat sneeuwen. We moeten morgen door naar mount Cook dus gaan het weerbericht even in de gaten houden gezien het feit dat de huurauto niet is uitgerust met winterbanden en sneeuwkettingen. We kijken het morgenochtend even aan en gaan door of passen onze route aan. Hoe 👵🏼👵🏼hoe wijzer. Kijken terug op een geweldige dag! En pinguïns? We geloven het wel!

Haas✅

1. Carly:
    30 juli 2019
    Geweldig leuk om te lezen😂😂😂. 👵🏼En 👵🏼op pad in 🥝-land. Heerlijk. Nog veel plezier bij jullie avonturen daar. Wordt wel afkicken thuis denk ik🥂. Proost dames👋🏼
  2. Twan:
    30 juli 2019
    Echt vet, die zeerobben. Mooi!!
  3. Mirjam:
    30 juli 2019
    Jaaaa! Wildlife! De aanhouder wint! Gaaf van die walvis!
  4. Pieter Cobelens:
    31 juli 2019
    Je zou het allemaal HAASt geloven! Walvis is wel cool hoor!
  5. Judith:
    31 juli 2019
    Haha tja haas tige spoed is zelden goed natuurlijk.. Tofff allemaal!