Op zoek naar pinguins deel 2

29 juli 2019 - Dunedin, Nieuw-Zeeland

Om mee te beginnen zijn we onder de indruk van het aantal ‘fans’ / volgers wat we hebben op ons blog! Kosten nog moeite wordt gespaard om all over the world onze verhalen te lezen en foto’s te bekijken. Onze volgers bevinden zich onder andere in: Italië, op Cran Canaria, Wellington, Zuid Afrika, Spanje, Filipijnen, Made, Steenbergen, Roosendaal, Nieuwendijk, Zwolle, Wassenaar, Ede, Nootdorp, Nieuwleusen, Terheijden, Matamata en .... Zooo gaaf!  Dank voor jullie interesse en enthousiaste reacties. We hebben ongeveer 35 lezers per dag en inmiddels ruim 7700 pagina weergaves! Dan ben je hot hoor 😱 over naar waar het om gaat

Onze fans in beeld!

Het was weer koud wakker worden vanochtend. De dauw stond op de ramen, maar gelukkig een heerlijk warm dekbedje. Dus we blijven nog ff liggen. Dan toch maar ff koffie maken en een yoghurtje muesli en hup op naar curio bay waar we toch echt zeehonden, pinguins en dolfijnen kunnen zien. We arriveren daar om 11 uur nadat ik Sien nog ff heb laten zien dat de farmcottages gewoon ouwe krotjes waren wat echt niet in de buurt van de 5 sterren kwam. We nemen een koffietje in het cafeetje op de top en vragen of de pinguins al gesignaleerd zijn. Ja hoor, vanochtend  om 5 uur (net te laat) en vanavond rond 5:30h zijn ze weer terug. We besluiten toch een rondje te lopen in de hoop er 1 te spotten. Onderweg zeggen mensen dat ze er 1 hebben zien zitten op een rots dus vol goede moed lopen we die kant op. En ja hoor, er zit iets op een rots, in elkaar gedoken en zwart met wit, dat moet een pinguïn zijn!

Wannabe pinguïn

We maken van alle kanten foto’s en zijn blij dat we er toch al 1 gezien hebben. Teruglopend komen we kiwi’s tegen die de boel daar onderhouden. Een pinguin? Nee joh dat is een “Shag” een lokale aalschover 😳  oké, en doorrrrr. Misschien bij de volgende stop meer geluk. Ook de dolfijnen zijn weggedoken en niet te vinden.  We rijden door naar cathedral cove, jaja ook aan de zuidkant van NZ hebben ze die. Helaas, de weg ernaar toe is gesloten tot oktober. Nou ja, volgende stop dan maar. Ineke weet nog een leuk binnendoor weggetje naar de grotere plaats waar we moeten zijn. Sien vindt t prima om te doen, tot de weg een grote modderpoel wordt en steil omhoog glibbert. Maar, we zijn zen en rijden als echte Dakar specialisten door richting watervallen.

Binnendoor short cut

Aangekomen na een superspannende rit:  Gaan we die echt bekijken? Nee joh, we hebben er al 113 gezien dus doorrr richting pinguins. Onderweg stuiten we nog op een paar losgebroken schapen waar we om heen laveren... geen shoarma vanavond.  Op Surat bay kunnen we ze ook nog zien. En weer, nopes. Dan maar naar nuggets point. Blijkbaar ziet iedereen daar de pinguins en de zeeleeuwen en de dolfijnen. Een supermooie route ernaar toe is al de moeite waard om te rijden maar we gaan toch echt voor de pinguïns en de rest! Er is een baai waar een uitkijkpost zit waar we een half uurtje blijven staan. Er zit een man die zegt dat de pinguïns een half uur daarvoor nog op t strand zaten dus we hebben goede hoop. Ze komen hier na 15 u op het strand ( strak schema).  Er staat ook een bordje (of 10 bordjes) dat je na 3 uur het strand niet meer op mag. En natuurlijk loopt er weer een toerist ( nee niet wij) wel het strand op. Onze hoop op pinguins vervliegt en we gaan met de moed der wanhoop op weg naar de vuurtoren. Wie weet vinden we daar wat. En na 200 meter lopen zien we in de verte 2 zeehondjes in een waterpoel spelen, met een dikke zeekoe ernaast. Jihaaaaaa!! ✅ We doen ons best om ze op de foto te krijgen maar het is erg ver weg. Dan denk ik inene aan de Truc van Nils: we houden mn telefoon voor de verrekijker en maken een foto. Ja hoor, hij is best gelukt al zeg ik t zelf.

Jaaaa zeeleeuw

Nou toch nog iets van wildlife gezien hier.  Op naar ons al gereserveerde huis in Dunedin. Op de foto’s denken we nu echt een 5 sterrenplek te hebben gevonden. Maar als we er aan komen gaan we twijfelen. Alles is donker en we zien niks wat lijkt op luxe. K. Booking.com. Bij de receptie krijgen we de sleutel en diverse tips om te eten vanavond. Als we ons huis ingaan worden we overspoeld met luxe! Een grote woonkamer, een luxe keuken, 2 aparte slaapkamers met allebei een 2 persoonsbed, een luxe badkamer met allerlei cremetjes, tubetjes en setjes. Heerlijk! We maken spontaan een fles wijn open en proosten op het feit dat deze foto’s de werkelijkheid eindelijk benaderden! We lopen op ons gemak naar de Lone Star en nemen nog een cocktail om het te vieren.

Proost Lone Star Dunedin

Einde low-budget voor een dag😃 De menu kaart ziet er prima uit, en we kunnen niet wachten tot het eten er is. In the mean time, enjoy our story and see you tomorrow!

1. Alberto:
    29 juli 2019
    wij zitten in Frankrijk :-)
  2. Sien:
    29 juli 2019
    Excusez... 1 trouwe volger zit zelfs in Frankrijk!!!
  3. Annemieke:
    Hier Werkendam🥰
  4. Sien:
    🔝👍Werkendam leest ook mee🎉
  5. Petra:
    30 juli 2019
    Super die foto's en verhalen 🍀
  6. Marieke Vissers:
    30 juli 2019
    Gran canaria gaat nu slapen, ik lees morgen verder! Geniet van de slanke 🧐zeeleeuwen
  7. Jorien:
    30 juli 2019
    Italië leest ook zeker de leuke verhalen van jullie. Wat is het witte op de tweede foto?
  8. Annemarie:
    30 juli 2019
    Geweldige verhalen! Kan zo in een boek 😁! Veel plezier nog!
  9. Sien:
    @jorien. Pinguïn shit! Bewijslast🐧
  10. Mirjam:
    30 juli 2019
    Dat is inderdaad karig “wildlife” gezien de moeite die jullie ervoor doen. Hopelijk maakt de rest van de natuur veel goed.
  11. Pernille:
    Vergeet Hempens niet😉!!!😘
  12. Sien:
    31 juli 2019
    Hempens🤔 ah onder de rook van Leeuwarden!