Hoezo saaie reisdag🙈

19 juli 2019 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Ien en Sien gaan naar het zuiden. Vandaag een rit van 350 km in het vooruitzicht. We rijden dus, voor de beeldvorming, van Maastricht naar Delfzijl. Op alleen N-wegen. We gaan er voor zitten. Eerst nog een ontbijten bij ‘the Boardwalk’ een leuke strandtent aan de boulevard van Napier. Op de route ligt Cave Kidnappers. Daar bevindt zich een van de grootste Jan van Genten kolonie. Maar uh ze zijn er in deze tijd niet.... komen in oktober weer over. Prachtige rotswanden komen uit de zee omhoog, op deze plek wil iedereen wel broeden, in oktober dan. We stappen snel uit voor een fotootje. Dit duurt zeker 3 minuten. En dan ... staan we voor een gesloten auto met de sleutels er in😳😳 What’s gebeurd?? Daar staan we dan op Cave Kidnappers zijn onze sleutels gekidnapt! We lopen nog een rondje, voelen aan elke deur en klep... en verwachten nog een wonder. Maar helaas... de wonderen zijn hier de wereld wel uit. Gelukkig hebben we de telefoon in onze jaszak. Via een ‘support’ nummer bellen we via New York naar Auckland, naar De wegenwacht ergens in de buurt van Napier. Inmiddels hebben we hulp van de café eigenaar. Het is lid worden van de wegenwacht of de plaatselijke takelwagen bellen. Hij komt graag helpen als we maar contante dollars hebben😜 tuurlijk en hij is veeeeel goedkoper dan een lidmaatschap. Na 25 min staat hij voor de deur, twee minuten later is de auto open.

Thnx dudeOops

€40 armer maar we kunnen op naar Wellington. De sleutel gaat vanaf nu in de broekzak. We gaan er nml vanuit dat we die onderweg niet uit trekken 🤣 Sien begint te rijden de eerste ruim 200 km... recht toe recht aan, weinig spannends. De laatste 100 km pakt Ineke. Binnen 10 minuten slingeren we naar een bergpas en is het een technisch parcours, aansluitend rijdt ze de spits richting Wellington in. Ach iedereen krijgt wat hij toe komt! De verveling slaat toe dus we zetten even de Nederlandstalige playlist op! De handjes de lucht in en we lallen alles mee van LEEF van André Hazes tot de Dijk, Marco en Claudia... oh en als klap op de vuurpijl.. René Schuurmans. Conclusie: Ineke is de beste zangeres van ons tweeën🎶 Nu op zoek naar Brit!! Nou die is snel gevonden als je afspreekt bij een wijnbar kunnen we alle drie prima navigeren! Hoe leuk om aan de andere kant van de wereld te proosten! Brit is hier voor twee maanden aan het werk. Nog uiteten en plannen maken voor het wknd. Brit reist 3 dgn met ons mee naar het Zuider eiland. We gaan pitten, morgenochtend om 8 u inchecken op de boot. Hoezo saaie reisdag?

Hello on the other side! Reunited!

1. Pieter Cobelens:
    meisjes en sleutels.....zucht
  2. Jorien:
    19 juli 2019
    Haha, wat zou Klaas gedacht hebben 😡😡.
    Leuk met Brit, doe haar de groeten!!
    Mooi verhaal!!
  3. Marcelien:
    Die zit zo🙈
  4. Mirjam:
    19 juli 2019
    Lol. Ineke, vakantie en auto’s die op slot zijn... lol... hadden we dat niet eerder in een Engelstalig land meegemaakt. Heeeeeel lang geleden!
  5. Alberto:
    Zoals Pieter.....😃