Op zoek naar pinguins

28 juli 2019 - Catlins Forest Park, Nieuw-Zeeland

Het is zondag en dus we slapen uit! Niet omdat we lui zijn, maar het is nogal koud in de kamer. Kacheltje vannacht uitgezet, was geen best plan 😅 dus kacheltje aan en gewoon blijven liggen tot het beter is. Nederland gaat net naar bed dus hebben nog wat contact links en rechts...vooral feestende ‘vrienden’ zijn nog goed bereikbaar😜 we maken de tijd vol. Het is letterlijk een warming-up voor de zondag. Ontbijten,  besluiten we, doen we na een half uurtje rijden onderweg wel. Whoop whoop richting het zuidelijkste zuiden vandaag.  De eerste 20 minuten zien we geen enkele auto🚙 maar het ergste, het eerste uur zien we geen enkel koffie tentje voor ons ontbijt. Uiteindelijk na vijf kwartier zien we een bordje wat verwijst naar een café-bar. Het ziet er wat raar uit maar eenmaal binnen is het een superleuk tentje. We blijven spontaan een uur zitten! Cappuccino, moccachino, scones, nog maar een pot thee. Het heeft ff geduurd maar dan heb je echt wat. We bekijken de route nog eens en besluiten ‘de binnendoor-route’ te pakken. Goeie keus maar niet als je vervolgens uren later op zoek gaat naar een tent om te lunchen😳

Bijna geluncht

Gelukkig zijn we nog voorzien van nootjes, water en repen, omkomen van de honger doen we niet. Langzaamaan wordt de omgeving vlakker. Vanuit de redelijke hoge bergen in Fiordland wordt het heuvelachtig en vlakker naar de zuidkust. Onderweg stoppen we bij Riverton Howells-Point. Prachtig rotsenstrand waar we pinguïns zouden kunnen zien.... helaas... ze waren niet thuis vandaag. Op naar Waipapa. Daar staat een oude vuurtoren, de moeite waard. En let op, hier zouden we pinguïns en zeeleeuwen kunnen ontmoeten. BINGO!!! Het leek een stuk rots maar er zat beweging in, we spotten een zeeleeuw!

Luie zee beer

Het is een vreselijk luie en de enige oo het hele strand.  De rest is er op uit, hij is met zijn middagdutje bezig. Maar wij zijn blij met dit luie varken✅ check voor de zeeleeuw. Verder naar Slope Point. Dit is het zuidelijkste puntje van Nieuw Zeeland! Daar moeten we naar toe. Leuke korte wandeling over de hoge rotsen langs de kust. De foto bij het bord is het doel ✅ kunnen we afvinken. Het is tijd voor een selfie.

Slope Point selfie

Dat heeft wat voeten in de aarde, allebei er op en het bord moet te lezen zijn🙈 #BAM gewoon gelukt. Sien haalt met haar soepele lijf nog een truc uit bij het bord(anders wordt het zo’n gewone foto). Het kost een schaafwond en een bult op de knie maar alles voor de foto die op insta gaat🤣. Het wordt al wat later dus we besluiten een slaapplek voor vannacht te gaan zoeken. Dat wordt een dingetje. Het door ons gisteren zo gewenste 5 sterrenhotel laat zich in geen velden of wegen zien. Na een paar km komen we een ‘farmstay’ ( slapen bij de boer) tegen. Ineke rijdt en geeft gas bij! Iemand uit Wassenaar gaat niet bij de boer slapen 😂 Een aantal km verder volgende poging Farm Cottages... Ineke rijdt nog steeds, gas bij en doorrr, niet bij de boer. Dan duurt het even en we concluderen dat het lastig gaat worden.  Dan een Holiday park! De fluitende kikker (vrij vertaald). Ja hoor, er is nog wat vrij! Een motel. Weliswaar geen 5 sterren, maar oke! We kunnen ook koken in een gezamenlijke keuken. We vragen of we in de buurt ook wat kunnen eten. Het park heeft nml ook een restaurant. Niet in de winter. En iets open in de buurt is over 40 km, overigens wel een leuk restaurant zegt ze.  Fijn om te weten, maar voor 40km moet het wel een sterrenrestaurant zijn, en die kennen ze hier echt niet! Maar dan komt ze met een oplossing. Voor wintergasten vriest ze wat in. Groenten, hamburgers, garnalen, andere vis, hartige taart en wat ontbijtvoer. Oké, ons menu is snel klaar! We hebben nog spaghetti, we prakken een hamburger en wat ingevroren groente erbij met wat tomatensaus. Klaar is Klara ✅ Een sterrenmenu! en passant vragen we nog snel of het druk is op het Holiday park de fluitende kikker? Valt mee jullie en er staat nog 1 camper🤣🤣 Hebben we de gezamenlijke keuken toch mooi alleen. We nemen ook nog een ingevroren stokbroodje met kruidenboter mee. Altijd lekker bij een wijntje als aperatief. Gelijk ff de goed geoutilleerde keuken checken.  Het is om door een ringetje te halen en van alles aanwezig oven, micro, 5 pitten, potten en pannen, de keukenprinsessen kunnen los! Startend met het knoflookbrood, waarvan we geen idee hebben hoelang het al ingevroren is maar het was heerlijk en inmiddels zijn we drie uur verder en zijn we geen van tweeën nog omgevallen. Wijntje erbij, hadden we toevallig nog in de auto liggen. Wie wat bewaard heeft wat🥂Op naar de keuken! Alles gaat goed tot we de spaghetti afgieten, daar komt wat stoom bij vrij en ja hoor.... brandalarm!! 😱  Ineke gooit als een speer ramen en deuren open en twee tellen later is de rust weer weder gekeerd. We hopen maar dat ALLE campinggasten er niet te veel last  van hebben gehad. Route voor morgen gepland... we zouden weleens zeeleeuwen, zeehonden en pinguïns kunnen spotten, het zou kunnen. Keep you posted!

1. Pa en Ma lppel:
    28 juli 2019
    Mooie foto's en een lekker vers stokbroodje , het wijntje mag hier zeker niet ontbreken
  2. Trudie:
    Geweldig mooi
  3. Albert Ria:
    Marcelien
    Wat een reis.mooie foto's.
  4. Pascal:
    29 juli 2019
    Mooi hoor dames, leuk om jullie avonturen te volgen!
  5. Laura:
    29 juli 2019
    Mooie verhalen dames! En wat schrijven jullie leuk!!! Enjoy!