Er is altijd wel ergens een 5 in de klok

17 juli 2019 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vandaag om 6 u stond de wekker🙄 niet om op te staan hoor... het is nml vakantie. Maar om via FaceTime de diploma-uitreiking van Nicky te volgen!  Zo kan mama er gewoon ff bij zijn, hoe leuk is dat. Daarna nog een paar uurtjes gepakt. In de ochtend een boottrip gepland naar de ‘Maori carvings’ over lake Taupo. Wij dachten carvings=meervoud. Het bleek echter 1 carving(s)te zijn. Zeker de moeite waard maar de verwachtingen lagen wat anders, de warme verse muffin maakte een hoop goed. Onderweg de boot geboekt voor vrijdag naar het Zuidereiland ... de gratis WiFi aan boord maakte een hoop goed🤣

Vanuit Taupo gast de reis naar Napier. Het Art Deco stadje aan de Oost kust. En een bekend wijn gebied... laat dat nou een aardige bijkomstigheid zijn. Want we gingen natuurlijk specifiek voor de Art Deco. Je kunt wijnproeven op de fiets ...40 km.... onderweg wijn... we gokken dat we dit beter niet kunnen doen! #zelfkennis

We komen uit bij de Urban Winery. Een hippe winery! We gaan voor een wijnproeverij van witte wijnen. We starten met een decibel sauvignon blanc. Prima starter. Daarna twee wijnen van de wijnmaker waar de Urban Winery van is, Tony Bish. Hij maakt alleen Chardonnay. 1 daarvan wordt niet bewaard in een houten vat maar in een ei. Allemaal lekker belangrijk, ze smaken prima! Inmiddels is er ook wat eten bij gekomen. Het bekende kaasje / worstje plankje. Ook nix mis mee! We gaan nog even door met twee wat zwaardere sjardonnneesss hik... de sommelier heeft het niet zo druk dus neemt ons mee naar de wijnkelder (op de begane grond) voor een tour. Superleuk en informatief en we zien het ‘ei’! En hij twee blije eie😅 We nemen maar een paar flesjes mee voor onderweg. Misschien komt het op

LIFE IS TOO SHORT

TO DRINK

BAD WINE

Prima dagje!

1. Mirjam:
    17 juli 2019
    Duidelijk toch te vroeg afgehaakt. 🍷
  2. Lisette:
    17 juli 2019
    Wat zijn jullie toch goed bezig!!!💪
    En respect voor zóveeeeellll zelfkennis.
    🍷🥂💋
  3. Sien:
    17 juli 2019
    Thnx Lisette... hoe ouder hoe wijzer
  4. Twan:
    17 juli 2019
    Proost. Mooi om zo te mogen “reizen”
  5. Albert Ria:
    17 juli 2019
    Wij zitten te genieten van de mooie foto's .groetjes
  6. Pa en Ma lppel:
    17 juli 2019
    Fijn dat we deze mooie reis een beetje mee mogen beleven we genieten hier van .