De WoW factor NZ

22 juli 2019 - Hokitika, Nieuw-Zeeland

Bedankt Brit! De blog-lat is dit wknd iets hoger gelegd. De druk is enorm. We hebben er slapeloze nachten van. Gaan we door of stoppen we er mee? Maar omdat jullie Lezers zo trouw zijn en onze blog zo waarderen hebben de kiwi- grannies besloten door te gaan. Ondanks het feit dat het vakantie is en we eigenlijk zen willen zijn, zonder druk, zonder moeten, zonder ...

Vandaag hebben we een langere reisdag gepland om uiteindelijk uit te komen bij de Frans Josef gletsjer. Komt ook goed uit na twee dagen hiken ( Pieter, hiken is een meerdaagse wandeling door de bergen). Kunnen de kiwi granny lichamen wat herstellen.  Het piept en kraakt wat links en rechts. We starten bij de Nederlandse bakker in Picton voor een ontbijt. Keuzes keuzes keuzes ... het wordt een oer Hollands puddingbroodje 😯een chocolade broodje en hartig broodje voor tussen de middag. Kortom voor drie weken suiker binnen maar wat is het lekker!

Wat een route! De WoW factor is groot! We reizen in 1 dag door heel Europa,beginnend bij de uitgestrekte wijngaarden. Nee geen proeverijen vandaag, we zijn verzadigd, tenminste op dit tijdstip van de dag 09.15 u ... al zit de 5 al wel  in de klok 🤔 hier herkennen we Frankrijk. Vervolgens rijden we tussen de koeien met in de verte besneeuwde bergen toppen. Heidy & Peter zij nergens te bekennen, we komen van de wijn in de melk maar toch lijken we Oostenrijk binnen te rijden.  Door de bergen touren we verder en lijken de Ardèche  binnen te rijden met een gigantische Gorge. Verder op rijden we langs de West Coast en kijken we uit op stranden met een ruige kustlijn. Vervolgens lopen we een korte route over de Truman Track, een subtropisch regenwoud .. geen idee waar we dat in Europa vinden😱 We zijn onder de indruk!

We doen Punakaiki aan, bekend om de  Pancake rocks & de blowholes. Over de wow factor gesproken, dit was er 1!!! Wat een natuurgeweld en natuurschoon. Er moet in dit verhaal nu een grappig stukje tekst komen hebben we van Brit begrepen om het niet saai te laten worden en de lezer te blijven boeien...  Het lijkt dat we op de route het echtpaar met  sketchers en stokken zien .... ( grapje).

De blowholes zijn de plek voor een selfie... de kiwi grannies gaan ervoorrrr! De resultaten zijn te zien bij de foto’s van vandaag.

Nog te doen vandaag:

-iets zoeken om te slapen

- avondeten

Op de parkeerplaats van een Mac Donalds  vangen we ff gratis WiFi  echt waar .... geen vettigheid vandaag we staan nml nog strak van de suiker van vanmorgen. We ontdekken een onderkomen met een aantal hutten op het strand! Lijkt ons tof! Op naar de supermarkt, in een vlaag van verstandsverbijstering, bedenken we namelijk dat we zelf gaan koken🥴

De hut is geweldig en het eten gelukt! Spaghetti Bolognese met een beetje van Heinz en een heleboel  van onszelf. Heerlijk! Plannen voor morgen zijn alweer gemaakt  keep you posted!

En GLOWWORMS in de achtertuin! @mirjam: 200 mtr lopen en 36000 gloeiende wurmen 😅

1. Marieke Vissers:
    22 juli 2019
    Ik log speciaal in om de blog te lezen aan mijn Canarische strand ! Dus keep on writing 👌Wat een natuurschoon daar
  2. Marcelien:
    22 juli 2019
    Het mot nie gekker worden 👍👍
  3. Mirjam:
    22 juli 2019
    I love the Pancake Rocks. Het is zo ruig en mooi aan de westkust. Die wind blaast zowat door je heen.
  4. Mirjam:
    22 juli 2019
    Oh en de glowworms: leuk! Dat zijn er wel wat meer dan we hier hebben. 🤪 en dat zonder struikelen in het donker over boomstronken en stenen. Was wel een leuke “nacht”wandeling , toch?
  5. Marcelien:
    22 juli 2019
    Hadden we niet willen missen!
  6. Jorien:
    23 juli 2019
    Zo even wat dagen (3) bij gelezen.
    Lekker bezig kiwi grannies of beter gezegd fitgirls!! Mooie verslagen van Brit en mooie foto’s, fijn dat jullie zo genieten en zo veel moois zien. Lekker lopen, ook door de blubber 😜!!