Bye Canada Hello Holland

11 augustus 2023 - Schiphol, Nederland

Voor de laatste keer worden we wakker in Canada. We doen op ons gemak, om 11 uur moeten we er uit zijn. We checken uit en kunnen de bagage in het hotel achterlaten. We hebben onze zin gezet op Pure Bread, een kofffie-ontbijttentje wat we al een paar keer gepasseerd zijn. Ziet er tof uit. Google Maps aan en we volgen de route, na 10 min zegt ien, het wordt hier een beetje een raar buurtje, uh klopt en nergens ons tentje te vinden (jammer Google of navigeren wij zo slecht 🤔). Omdraaien en naar Breka coffee. Zag er goed uit en druk dat is een goed teken. Man man niet normaal wat een zoetigheid in die vitrine waaaaaah suikers voor 3 maanden maar we gaan er voor, ien houdt t nog netjes met een pretzel. Sien gaat voor een gevulde karamel donut. Hier kunnen we op vooruit. We gaan naar de galerie van Bill Ried. Hij maakt prachtige kunstwerken met herkenbare figuren. Haida is de stam waar hij vandaan komt. De figuren zie je ook terug op de totempalen. Steeds een beer, orka, raaf en hummingbird. Ze lopen in elkaar over en je moet goed kijken wat het is. Lekker cultureel bezig toch? En tijdverdrijf want we hebben net doorgekregen dat er twee uur vertraging is. Dan is t beter in de stad, dan hangen op een vliegveld. We pakken de taxi naar Granville Island. Gister geweest maar lang niet alles gezien. Een gezellige chaos daar. We worden illegaal uitgeladen door de taxi chauffeur 😊 snel snel snel hij mag er niet staan. We gaan nog ff los in alle winkeltjes. Altijd wel wat te kopen 🤣 Nog een kleine lunch en terug naar t hotel. Bagage ophalen en naar het vliegveld.  Alles gaat lekker vlot. We scoren nog een parfummetje en proberen alle andere luchten uit om met een frisse walm om ons heen te boarden. Fijn voor onze medereiziger ook. Onderweg naar de gate pakken we nog 20 minuten mee van de wedstrijd Spanje 🇪🇸- Nederland 🇳🇱. Het is nog 0-0 de uitslag horen we morgen vroeg wel. De rest van de tijd bezigen we ons met….. mensen 👀 kijken. Als je zelf erg leuk bent dan mag je het toch over een ander hebben, ja toch 😉

We gaan er vanuit dat de ✈️  vlucht goed verloopt. Mochten we crashen….. we love 🥰 you!

Ons laatste Canada verhaal…..

Wat een geweldige reis hebben we gehad in ons huisje op wielen! Nieuwe avonturen gespaard en mooie herinneringen gemaakt. Canada is een prachtig uitgestrekt land met heul veul groen, blauwer dan blauwe meren en kreken, bergen en gletsjers, wildlife en er schijnen beren te leven in het wild! De mensen zijn super vriendelijk en behulpzaam. Ien & Sien hebben genoten en gaan happy naar huis met een mooi gevulde rugzak nieuwe ervaringen!

Bedankt dat jullie onze reisverhalen, af en toe met een vette knipoog en wat droge humor, gelezen en gewaardeerd hebben. Jullie reacties waren overweldigend en te leuk! Het wordt afkicken voor jullie en voor ons. Maar dat is hoe het gaat. Moraal van ons verhaal: Leef het leven en wacht niet tot later maar geniet nu!

💚BEDANKT!💚

Liefs

Ien & Sien

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemieke:
    11 augustus 2023
    Goede reis en welkom thuis dames🥰
  2. Trudie:
    11 augustus 2023
    Weer prachtig verhaal eeecht het aller laatste bedankt heb er van genoten welkom thuis
  3. Pieter Cobelens:
    12 augustus 2023
    Blij dat jullie inmiddels niet zijn gecrasht maar veilig thuis zijn. Leuk dat we mochten meekijken, dat was niet alleen leuk maar ook mooi. Mooie plaatjes en een bijzondere vriendschap! Op naar het volgende avontuur, waar ik mij nu alvast op abonneer.
  4. Dorry:
    12 augustus 2023
    Wat een fantastische reis ladies dat pakken ze jullie niet meer af. Heerlijk om mee te hebben genoten vd verhalen met veel lach en gier momenten🤣. Jullie zijn inmiddels veilig geland hoorde ik. Nu lekker nagenieten 💜😘
  5. Pa en Ma lppel:
    12 augustus 2023
    Blij dat ik jullie mooie verhalen en foto's mee mocht genieten . Maar moeders vind het ook fijn dat jullie weer veilig geland zijn 🤗
  6. Ad:
    13 augustus 2023
    Beetje late reactie, maar gisteravond terug uit Italie dus de hele vrijdag gereden. Bedankt voor de schitterende reisverhalen en geweldige foto’s , ik heb er van genoten. Ga morgen nog even met de Canadese VVV bellen want het kan natuurlijk niet dat ze met de beren net iedere keer te laat waren. Meiden welkom in Nederland en de reis is afgelopen maar de verhalen en herinneringen blijven. Liefs Ad