Van hiken naar biken

10 augustus 2023 - Vancouver, Canada

Zo dat was een heerlijk nachtje🤩om half 10 start onze fietstocht maar het kost moeite om uit dit bed te komen, te lekker! Voor de rib uit ons lijf bij dit hotel moeten we het doen zonder ontbijt (had er prima bij gekund voor deze prijs). We hebben natuurlijk een Starbucks binnen handbereik om onze ochtend cafeïne binnen te krijgen. Heerlijk zo’n eerste bakkie pleur, zo zeggen ze dat bij ien, bij Sien zou het een eerste bakske zijn. We wandelen naar Baja Bikes (al blijkt het heel anders te heten). Vriendelijke mensen en voor we het weten zitten we met een fietshelm op op de fiets met onze Canadese gids Kim, een Amerikaans gezin van 3 en een Japanner die Sjin heet maar eigenlijk ook weer niet. Zijn echte naam is niet uit te spreken het wordt Sjin (Sjon op zijn Hollands). Hoe makkelijk kan t zijn. We gaan op pad! Na 10 meter blijkt de 10 jarige van het gezin al een tijdje niet gefietst te hebben….. dit lijkt een lang dag te worden. Maar ze leert snel 🚲 vooral berg af gaat lekker 😜ook bij ons trouwens 😜 Het is al heel wat dat Sien op de fiets zit. Die heeft al zadelpijn als ze in Made vanuit de ploegstraat naar de appie Hein fietst. Ien ook geen actieve fietser is blij met het aantal versnellingen. We beginnen met een beetje miezer, na een uur komt het er redelijk uit mwah dit stond niet in de folder. Maar de gids is super enthousiast, iedereen een poncho mee, niemand zeurt, het is top! We gaan door de stad, langs het water en komen via de Burrad Bridge op Stanley Island. Een verrassend groene zone in een grote stad. Bij de oprichting van de stad in 1867 is dit deel al snel tot ‘beschermd gebied’ uitgeroepen. Daar zijn de inwoners van nu nog steeds heel dankbaar voor! Op het eiland heb je giga uitzichten op de skyline van de stad. De gids heeft leuke anekdotes. Goed vermaak voor vandaag. Met lunchtijd zijn we op Granville Island. Levendige plek met een publieke markt, winkeltjes. Een ongeordende gezellige bende! Hier hebben we een uur om op de markt te lunchen en rond te kijken 👀 de eenzame Japanner nemen ien en Sien op sleeptouw. Hij is dankbaar. We hadden m kunne baren 🙃 Maar hij is helemaal oké. Wat wil je eten Sjin, nou ik kijk even rond. Van uit alle continenten was er wat te eten en Sjin komt als Japanner uit bij de sushi. Verrassend! Daarna gaan we verder. We komen onder een tunneltje door en moeten afstappen, het is smal. Als we er onder door zijn staan we ineens middenin een regenwoud met red cedar bomen. Bizar! Stilte, groen een meer vol lelies en bevers in een grote stad. Nog door Chinatown en Gastown. Dat zijn de armste delen van de stad maar niet onveilig zegt de gids. We moeten alleen niet schrikken en bang zijn. Ien en Sien zijn niet bang uitgevallen maar in 1 straat was het toch bijzonder, een stuk van Max 200 meter maar of we in een film zitten. Zwaailichten, politie, verslaafden, daklozen, zwervers, viezigheid…… hier wil je savonds met z’n tweeën niet rondlopen. Na 200 mtr ziet de wereld er weer anders uit! We zijn weer terug bij af. Een top route, in 5 uur tijd eigenlijk alle highlights gezien. De gids laat ons weten dat we er 22 km op hebben zitten. We geloven haar…. Pijn in de kont en dooie lippen. Maar dat trekt wel bij. Ze heeft nog een leuke tent aangeven dus daar gaan we op uit! Helemaal leuk! In het hotel bedenken we dat we toch echt naar het zwembad, hottub en sauna moeten. Ontspannen en goed voor de kont en de lippen…… geen idee waarom🤣 we springen in de jacuzzi die niet bubbelt. Ien vindt alleen de warmte al lekker. Sien denkt mwah 40 graden oké maar ik wil bubbels. Die kijkt vervolgens naar het wateroppervlak en zegt: ien het water is niet zo schoon, zie je de drijvende schilders, die zijn niet alleen van ons 😙 gatver zegt Ien. Dat is zout hoor. Jaja zout in een jacuzzi, geloof je zelf toch niet. Echt schilfers van Sjin en Sjon en alleman. Ien ligt niet echt ontspannen meer. Zij gaat vervolgens het zwembad in en Sien de sauna (geen schilfers hier). Als de zwem en sauna sessies klaar zijn en we klaar zijn om terug te gaan naar de kamer, wil ien zich weer helmaal aankleden en zegt Sien. Ik ga bh loos in de badjas naar de kamer. Ien kijkt en vindt het nix maar uiteindelijk staat ze in haar pan pacific badjas met gouden randje in de lift. We moeten van 8 naar 19. Zonder problemen en aanrandingen aangekomen op de 19e. Over BH loos gesproken. Als jullie iets lezen in onze verhalen, hoef je dat niet meteen ook te doen. Na ons verhaal over het ontvangst op de camping door een bh loze Nederlandse vrouw hebben we blijkbaar iemand geïnspireerd. Zij is een dag later bh loos de dag doorgekomen. Niet erg en wellicht lekker maar als wij er dan ook nog een foto van krijgen🤣

Dus volgende keer zetten we erbij : don’t try this at home!

In de jacuzzi tussen de schilfers hebben we wel een tip voor een leuk eet adresje gekregen. De Cactus Club Café. Vlakbij en het blijkt een top tip te zijn. Hippe tent met lekker eten. Ien gaat voor de crabcake en Sien voor de pompoen 🎃 ravioli met garnalen. Laatste avond we gaan voor een fles wijn! Laat de armoe maar de pest krijgen (Brabants gezegde). Bij het afrekenen klopt de rekening voor geen meter… de prijs vd wijn is maar de helft 😃 hè lekker we zeggen nix. Herstellen onze ribben weer wat. Terwijl we zitten te eten komen we tot de conclusie dat we echt veel gezien en gedaan hebben de afgelopen 3 weken en maken ook nog een plannetje voor morgen want we vertrekken pas om 17.45 uur. Fijne zonnige ☀️ donderdag voor jullie!

1. Annemieke:
    10 augustus 2023
    Wat een leuke dag weer , (het is geen armoede marcelien maar eremoei)hahaha. Maar nog een fijne laatste dag en een goede terug reis samen ✈️😘😘
  2. Trudie:
    Mooi verhaal dus morgen nog 1 das om af te kickennog veel plezier
  3. Lisette:
    Godt tur!!!!
    Tot snel lieverds!!😘
  4. Trudy:
    10 augustus 2023
    Mooie verhalen om te lezen. Goede terugreis!!
  5. Dorry:
    10 augustus 2023
    Heerlijk Hollands Vancouver op de fiets met Hollands weertje ☔️ erbij 😂. Jullie hebben een fantastisch mooie reis gemaakt ladies en weer mooie herinneringen erbij. Morgen nog ff genieten en dan een veilige reis naar huis ✈️ . Bedankt voor het meegenieten 😀😘.
  6. Ad:
    10 augustus 2023
    Weer geen beren gezien pech. Mooi verhaal