Van CAMP naar GLAMP

9 augustus 2023 - Vancouver, Canada

05.15 uur ⏰ de wekker! Hij klinkt best heftig op dit tijdstip pfff waaaaaah maar geen gepiep, benen buitenboord, Engels doucheje…. Plassen, klets water in je gezicht, tanden poetsen en dat is het. Fris en fruitig om 05.25 juur rijden we naar de Ferry. We zijn er in een half uur, half uurtje wachten en we staan weer vooraan en krijgen korting want de camper is weer een andere maat 🤣 deze dame meet met het bekende meetwiel maar komt anders uit dan de vorige meneer, de camper is toch iets in lengte gegroeid blijkbaar de afgelopen 2 dagen. Vorige keer kregen we $37 terug (al gestort trouwens) en vandaag $30. Smorgens om half 7 doe je hier niet moeilijk over.  Op de boot aan de koffie en een scone en we duiken in de e-reader. Het regent, nog half donker nie veel aan. Vlot staan we weer op het Canadese vaste land.  We beseffen ons 1 ding….. en we hebben het er de laatste dagen niet meer over gehad maar we zijn 18 dagen onderweg geweest met de camper, in de middle of nowhere, trails gelopen in niemandsland, in de meest onmogelijke beer vriendelijke regio’s gekampeerd in Canada  en je hebt geen enkele dan ook geen enkele beer 🐻 gespot nee geen enkele! Dat is trauma 2. We gaan in Nederland meteen in een beren-praatgroep. Dit is niet te doen. Voor degene die ons niet gevolgd hebben op onze reis naar Nieuw Zeeland, enkele jaren geleden.  Daar zijn we op jacht geweest in het zuiden en oosten naar godvergeten pinguins en we hebben ze nooit gevonden (trauma1). Onze wildlife scans en vizieren  stonden de hele dag aan maar helaas geen enkele beer! Wel ongelikte beren, houten beren, pluche beren, beren afdrukken en berenpoep (of was het toch van een paard)  maar niet de bruine, de zwarte of de Grizzlies. Ach ja, fuck de beren, de rest was geweldig!

We rijden Vancouver binnen en gaan onze camper afleveren. We zijn vroeg dus landen op een parkeerplaats 🅿️ bij een Starbucks. En gaan daar op t gemak de tassen  pakken. Voor de laatste keer tanken ⛽️ en dan op naar de aflevering. Wat jullie nog niet weten is dat er in Jasper iemand tegen onze camper is gereden. Onder de ruitenwisser een kaartje met: Bel mij! En een nummer. We hadden wat schade maar gelukkig beperkt. Een klein krasje en het zonnescherm was verbogen. Wij de beste man gebeld, voicemail en een terugbelverzoek maar helaas geen contact. Hij had r geen zin in. Wij alles met verhuurbedrijf gedeeld en dus kwamen ze er op terug bij het inleveren. Kleine tegenvaller! Grrrr 🤢eigen risico $750 en ook bij een eenzijdig ongeval dus wij de klos. Beetje jammer! Ze gaan nog proberen degene te bereiken maar houden al wel vast het eigen risico in. BAM 💥 daar hadden we wat leuke dingen van kunnen doen.  Verder waren ze heel tevreden over de hele schone camper! Nou bedankt, levert nix op. We gaan richting shuttle. Dat duurt nog zo’n 45 minuten maar er staat een meneer hotdogs te bakken. 11.15 uur, we zijn al ff

Onderweg dus die schuift er prima in😁. Ien heeft wat geboekt twee dagen geleden, een beetje luxe mocht wel na 17 nachten camper, dat heeft ze goed opgepikt. We liggen in het PAN PACIFIC dusss er stapt ook verder niemand uit de shuttle bij dit hotel en ze kijken ons een beetje aan. Jammer dan, pure jaloezie hahaha. Wat een mega hotel met luxe uitstraling. Prins Charles en Diana (dus heul lang geleden) hebben hier ook gelogeerd. Ien en Sien komen vanaf vrijdag ook aan de muur te hangen hier verwachten we. Aan het water, vlakbij Glastown. Daar beginnen we. Gezelligheid alom! Mooie winkels maar ook mega Canada souvenirs winkels   En heul veul mensen om te bekijken 😀 als toerist met plattegrondje maken we een rondje en dan uiteraard terras eten& drinken. Na ‘wat’ wijn en een cocktailbar landen we op ons luxueuze bed! Een 2 persoonsbeschrijving per persoon, ieder met 6 kussens, schone te witte lakens, het ruikt heerlijk en je zakt er zo lekker in weg! In dit bed ligt Sien te typen aan haar verhaal en valt in slaap 💤 na twee keer de telefoon al in haar gezicht te hebben gehad. Vandaar de vertraging. We krijgen nml al ongeruste vragen over het verhaal wat er nog niet is 😂 zo’n zelfde verhaal van het bed kunnen we schrijven over de badkamer….. groot, schoon, alles bij de hand, heel veel frisse handdoeken in veel maten en ze zijn wit en zacht en ruiken lekker. We gaan duidelijk van camp naar glamp! En daar wen je na 18 dagen in de natuur samen in een huisje op wielen op 9 m2 heeeeel snel aan! En er zijn ook nadelen. Als we vannacht naar de wc gaan is dat ineens heel ver lopen🤣 maar wat is dit een heerlijke afsluiting voor de komende twee dagen.

Ps. We hebben nog even gebeld met een ander nummer op het kaartje. We hebben contact, het is de politie, ze gaan ons terug bellen! Klein beetje hoop dat we de dader nog op t spoor komen 😃 de politie was er blijkbaar bij!

1. Trudie:
    9 augustus 2023
    Weer een prachtig verhaal jammer dat jullie vakantie er op zit ga jullie verhalen missen. Welkom thuis
  2. Mariska:
    9 augustus 2023
    We gaan jullie verhalen missen hoor!! Wat een genot iedere ochtend (en nu avond) om jullie avonturen te mogen lezen en zien, gave verhalen en foto’s! Geniet nog even van jullie luxe afsluiter en tot snel 😘
  3. Pa en Ma lppel:
    9 augustus 2023
    Heb jullie laatste reis verhaal nog net gelezen voor ik in bed stap . Bedankt voor de mooie verhalen en foto's ik heb er van genoten nog een goede reis en wel thuis .😘🤗
  4. Nicky Paardekooper:
    9 augustus 2023
    Hier in Leiden ook genoten van de mooie verhalen! Ik mis je wel hoor mammie❤️
  5. Lisette:
    9 augustus 2023
    Nog even nagenieten daar!
    Ik denk dat door de ‘global warming’ of weet ik het wat ze allemaal vertellen, de beren-populatie ook vast aan het afnemen is.
    25 jaar geleden - ja jullie lezen het goed, ik was toen -1 jaar- heb ik er in 3 weken 8 gezien!
    Tot morgen!
  6. Ineke:
    10 augustus 2023
    @nicky: ik mis jou ook hoor!! Tot vrijdag, nu zijn we nog even aan het zwoegen op een fiets!
  7. Jorien:
    10 augustus 2023
    Lekker verhaal weer. Nog effe luxe afsluiten en dan thuis verder met verhalen schrijven.
    Ik mis natuurlijk wel de foto van de walvis, Pieter heb jij ze al gezien?
    Ad ik geloof ze ook wel, maar hoop toch een foto te zien😃
  8. Erica:
    10 augustus 2023
    Genoten van jullie verhalen! Geniet nog lekker van al het luxe en een goede terugreis!😘
  9. Heidie:
    10 augustus 2023
    Wat een bijzondere prachtige reis!
    Genoten van jullie reisverhalen.
    Alvast goede terugreis
  10. Dorry:
    10 augustus 2023
    Heerlijkkkkk ladies geniet vd luxe 🤩
  11. Marijke:
    11 augustus 2023