Blij verrast

8 augustus 2023 - Nanoose Bay, British Columbia, Canada

Een dag vol blije verrassingen 😊

Om half 10 hebben we een TEE off ( golf starttijd). Voor we gaan slapen denken we nog dat we wel eerder kunnen gaan. Nee dus… 09 uur staan we op. Ien begint enthousiast een broodje te smeren maar het enthousiasme is snel over als ze wat blauwe vlekken ontdekt.  Oké geen brood en het is bijna half 10. Golf zonder ontbijt moet ook kunnen. Lekker weer, korte broek, we verwachten niet veel van de baan maar na hole 2 zijn we al BLIJ VERRASTwat een leuke holes. Na negen holes denken we dat nog steeds 😃 de score doet er ff niet toe, er staan overal bomen in de weg, er liggen overal onverwachte rotsblokken dus de puntentelling laten we achterwege. Het was vooral verrassend leuk. Douchen en door! We rijden naar Long Beach, het surf walhalla hier aan de kust. Prachtig breed langgerekt strand  met heul veul surfers. We lopen een stukje en natuurlijk moeten we even in de Grote Oceaan staan. Het water is echt stervens koud 🥶! Minder BLIJ VERRAST door de water temperatuur maar het strand is fantastisch. We zitten in nationaal park ‘Pacific Rim’. Volgende stop is een wandeling door het regenwoud. Ien smeert zich helemaal in…. Onze laatste ervaring in een regenwoud werd een hardloop wedstrijd wat de muggen 🦟 nog van ons wonnen.  Dus geen risico, smeren! Wat een geweldige trail. Uitgezet door het regenwoud met vlonders en trappen ja ja daar zijn ze weer, de trappen. Soms een meter boven de grond soms een meter of 7 boven de grond. Je wordt opgeslokt door een groene oase. Op de trappen na ook hier echt BLIJ VERRAST. Volgende stop benzine pomp! Kleinigheidje voor later, een stuk van 85 km zonder pompstation ⛽️. We rijden Ucluelet binnen.  Nou probeer dat dorp maar eens uit te spreken we hebben echt geen Clue. Het varieert bij ons van:

Ukelele tot

Kukeleklu tot

Ucluelekut tot

Uceluletuh tot

Stadje zie ik je morgen nog

Het is niet te doen, we geven er maar een draai aan!

We starten bij de vuurtoren. Fantastische plek met betoverend uitzicht. Een uitbater in Nederland had hier zeker in de buurt een strandtent begonnen. Maar in Canada niet.  We hebben inmiddels, 14.30 uur wel trek dus op zoek in Ucluelet naar een leuke tent. Gevonden! Uitzicht op het meer, toplocatie. BLIJ VERRAST  Brouwerij en lekkere lunchhappen. We bestellen een drankje en wat eten. Een wrap en een charcuterie plankje…… niet ingewikkeld toch? Het duurt 45 minuten. 2 woorden 9 letters….. duurt lang…… zeker als je trek hebt. Als Sien geen fooi geeft vraagt de bediening: waarom geef je geen fooi? Uh oké die zag Sien niet aankomen. Omdat t te lang duurt maat en het vleesplankje, duur woord charcuterie op jouw kaart was wat karig, lees nogal karig. Twee olijven 6 droge koekjes 2x plak chorizo en 4x plak cervelaat. Oh is wat er nog uitkomt.  Houdoe en bedankt! We beginnen aan onze trip van west naar oost. Gister bijna 4 uur over gedaan. We zijn voorbereid. Eerste deel, hobbel weg, tot Port Alberni.  Daar Starbucks koffie (eerste bakkie van vandaag, hij is zooooo lekker). Dan het stuk met de wegversperring, duimen! Er rijdt nog steeds verkeer voor ons dus het is open….. vrouwen logica…. En er komen ook auto’s van de andere kant, huh oké is dat goed of slecht. Doorrijden we moeten toch die kant op. En stop, achteraan in de rij, wachten omdat de rijbaan is afgesloten. Motor uit, boek erbij, banana carrot cake erbij, dit kan even duren….. hoppa na 5 minuten beginnen ze voor ons te rijden… banana carrot cake naar binnen proppen, boek weg, motor aan en gas erop! BLIJ VERRAST dat dit zo snel gaat. Binnen 2,5 uur staan we op onze camping 25 min vd boot morgen. We worden op gevangen door een vrouw op de camping, vriendelijk, schor van  het roken en het is vandaag blijkbaar  ‘BH LOZE’ dag. Wij hadden liever  dat ze een andere dag had uitgekozen😂 ineens zegt ze: Nederlanders laten we hier niet toe. Hahaha is ze 61 jaar geleden met haar ouders als 9 jarige, geëmigreerd. Gezellig praatje, de campingbaas is opgeroepen en brengt ons, volgens hem, naar de mooiste plek op zijn camping vernoemd naar zijn vrouw. We hebben geen idee hoe ze ook alweer heette. We rijden achter m aan en passeren wat aggenebbisse stekkies, waar komen we nu weer terecht. Maar dan stiekem BLIJ VERRAST door dit stekkie aan de kreek onder de bomen. We vragen nog ff naar een eettentje. De Rusted Rake, vlakbij, Good food. Gezien zijn postuur weten we niet of zijn Good food ook ons Good food is😅 maar hij heeft al gebeld en we kunnen terecht en wij zijn hier ECHT BLIJ VERRAST! Wat een leuke tent op een geweldige plek met Good food! Van pasta tot burgers tot poke bowls. Te gek. De Rusted Rake staat in onze top 3. We maken hier ook het plan voor morgen. K.. we moeten de boot van 06.25 uur hebben, te vroeg 🙈harde werkelijkheid, in de vakantie een wekker zetten, ons nie belluh. We moeten ook nog ergens de 💩 tank (onze plastank) legen. We vragen even of dat op de camping kan …. Ja zegt de Nederlandse mevrouw zonder bh, daar naast mijn trailer. Daarom doen mijn plantjes het zo goed! 😆😆ze heeft wel humor. Ien is aan de beurt maar weet op miraculeuze wijze te regelen dat Sien met gele handschoenen en de slang in haar handen staat. ✔️ morgen leveren we ook de camper in. Dus de overgebleven boodschappen weggooien? Nee zonde. We vragen de bh-loze vrouw of ze dat wil hebben, ze is er super blij mee en wij ook! Het laatste restje wijn houden we zelf 😀 we nemen er nog 1 voor we de wekker zetten. We gaan pitten na deze dag vol blije verrassingen.

1. Ineke:
    8 augustus 2023
    De fotos doen weer ff gek, maar als je ze bovenin selecteert, kun je ze wel allemaal zien!
  2. Alberto:
    8 augustus 2023
    Super en ook top foto’s😁
    Have fun👍💪
  3. Trudie:
    8 augustus 2023
    Goedemorgen meisjes weer een mooi verhaal en mooie foto's wat een geweldige reis
  4. Ad:
    8 augustus 2023
    Blij verrast met dit verhaal en doorrrrr. 😂
  5. Dorry:
    8 augustus 2023
    Van oost naar west was weer een topdag aan de foto’s te zien. Succes morgen met de vroeg opstaan ⏰ 🤣🤣
  6. Lisette:
    Héérlijk verhaal weer!
    Geïnspireerd: ik ga ook BH-loos vandaag!🤓
  7. Pa en Ma lppel:
    8 augustus 2023
    Verrassend verhaal weer en mooie foto's. 👌😍