Een dag zonder plan

3 augustus 2023 - Whistler, Canada

Wat hebben we heerlijk geslapen! Stilte! Hoe fijn is dat en dan meteen naar buiten want zo wil je elke dag wakker worden…. Het Zwitserleven gevoel zeg maar…. Uit bed rollen en dan uitzicht op groene bergen 🏔️ met besneeuwde toppen wow. Je wilt spontaan met pensioen 👵🏼👵🏼 Op t gemak, we hebben namelijk geen plan (nog) en het is vakantie. Let op: kwark met  muesli, verse rode bessen en frambozen, jajajaja hoe gezond kun je beginnen. Daarnaast een sterke bak koffie ☕️ Ien checkt even de reactie op ons verhaal en ja hoor alweer 8 reacties. Sien zit op standje onbereikbaar qua internet en er is op de camping geen WiFi dus compleet offline.

Ien heeft wel bereik dus die communiceert er op los. Zij is onze lifeline 🤣

Sien moet even haar excuses maken naar moeder Nel. In het vorige verhaal stond 2x kut….. kan echt niet zegt ze: zo heb ik je niet opgevoed. Ma mijn excuses maar ik weet zeker dat jij het op dit moment toch k..weer vindt in Nederland 🇳🇱

Het is hier half bewolkt ⛅️ we gaan een trail lopen,  er zijn er hier heel veel in alle soorten en maten.  Twee springen eruit maar bij  1 ervan staat: bescherm je goed tegen muggen 🦟🦟Sien kijkt ien aan: die zegt ach waarom niet ik heb nog 3 potten anti-muggen-spul. Zo erg kan t niet zijn. Oké er op uit, naar de ‘Ancient cedars loop’. Er schijnen bomen op de route te staan met een Doorsnede van 12 meter. We gaan op zoek naar de trail via een routebeschrijving op een A4 van de camping.  Ergens op een, ja je raadt het al, onverharde weg, zijn we het spoor bijster. Ah daar loopt iemand.  Ien draait t raam open en vraagt naar onze trail. Ja dan moet je die weg op naar boven nog 4-5 km maaaaar niet te doen met een camper en als je terug wilt, geen plek om te draaien. We kijken elkaar aan: geloven we m of neemt hij op voorhand al aan dat een blonde en een grijze vrouw dit wel niet zouden kunnen. Je kunt gewoon gaan lopen. Ja duhu 5 km heen en weer en boven begint de trail van 6 km nog das 16 km berg op en af…… dat was zeker niet het plan van de dag. We nemen zijn raad serieus en denken: we pakken wel een andere.  Op naar de ‘Crater rim trail’. Iets met een krater en een meer. Altijd leuk, zelfde afstand, geen dikke bomen. We navigeren als een speer naar de start van de trail maar zien ff geen bordjes met de route 🤔 Gelukkig treffen we twee leuke wandelaars uit Whistler, die ons enthousiast de weg wijzen en vertellen over het gebied.  Wat jullie willen is leuk maar als je zo zo en zo loopt is het nog mooier en …. bla bla bla.  Waar komen jullie vandaan? Uit Holland, oh we zijn in Amsterdam geweest! Bla bla bla 10 minuten later gaan we aan de wandel en heeft de aardige mevrouw Ineke op een wereldwijde wandelroute-app gewezen en die heeft ze meteen gedownload. GE-WEL-DI-GE app die we best 13 dagen eerder hadden willen hebben 🤣. We starten op advies langs de rivier het is een hele makkelijke route zei de leuke mevrouw nog. Binnen 10 minuten geeft Sien haar telefoon aan dat ze al 4x haar trappen doel heeft behaald voor vandaag. Lekkere warming-up💪💪maar het is prachtig. We passeren een hangbrug over het water en komen via de app toch (stiekem) op onze Crater Rim Trail uit. Via de app kunnen we onze eigen route maken en links en rechts afwijken, superleuk! We hebben er lol in. En gaan kris kras door het gebied. Terug bij de  camper, ja gewoon teruggevonden, een dikke boterham op een groot rotsblok en we maken ons plan alvast voor morgen. Want 1 dag zonder plan is wel genoeg. Daarvoor moeten we langs het visitors centre. We rijden er heen en er is 1 parkeerplaatsje vrij. Ien: passen we daar tussen. Sien: ja hoor als jij je spiegel inklapt wel 😂 de meneer van de auto links van ons klopt op het raam en vraagt: moet ik mijn auto wat meer naar links zetten? Nee hoor dit gaat wel passen en anders klappen we die spiegel ook wel in! Ien is inmiddels uitgestapt en staat wat met haar armen te zwaaien, mooi woord daarvoor is gidsen en Sien staat er strak tussen! Een andere meneer vraagt snap jij dat gezwaai? Ja natuurlijk, zie je niet hoe strak we staan! Hij lacht en zegt: ik hoop niet dat zij op een vliegveld  ✈️ werkt.

In het visitors centre hebben we de info voor morgen snel rond. Dus kunnen we nu Whistler nog in. Eerst naar het Olympisch Plein! Nicolien Sauerbreij werd hier op haar snowboard 🏂olympisch kampioen. Te leuk toch! Uiteraard een foto bij de Olympische ringen, je bent toerist of niet. We shoppen nog wat en dan het terras op, gezellige drukte! Terug, want Ineke gaat koken! 13 dagen geleden hebben we gehakt gekocht …… geen stress…. het ligt in de vriezer. En het wordt spaghetti 🍝 Onderweg slaan we nog af naar het olympisch park. Hier werden de biatlon, crosscountry, het schansspringen  en de langlaufwedstrijden gehouden. Als sportfanaten toch leuk om hier rond te kijken!

De spaghetti is heerlijk en het wijntje erbij ook😉 in verband met het plan van morgen is deze koolhydraatrijke maaltijd een goeie start.

Tot morgen!

1. 3 augustus 2023
    Hey vakantie hangers nog niet alles gelezen een begin gemaakt. Klinkt heeel gezellig daar😇
  2. Pa en Ma lppel:
    3 augustus 2023
    Geweldig verhaal jullie maken het wel spannend .
    En ja het is hier inderdaad k....weer 🌧😍
  3. Annemieke:
    3 augustus 2023
    Goedemorgen dames,This inderdaad weer van Da onderkanten Weer!maar bij jullie is het prachtig, wat maken jullie een mooie reis. Groeten Annemieke 😎
  4. Chris en Mark:
    3 augustus 2023
    Gezellig om zo met jullie op reis te mogen. Geeft mij toch ook een goed gevoel ondanks het weer. Groetjes Chris
  5. Ad:
    3 augustus 2023
    In Nederland K.. ( voor de moeder van Sien) weer in Italië is het super. Je kan niet altijd alles hebben. Mooi verhaal mooie foto’s doen jullie goed.
  6. Trudy:
    3 augustus 2023
    Mooi verhaal! En altijd leuk iets met Olympische spelen bezoeken.
  7. Heidie:
    3 augustus 2023
    Gaaf hoor! Leuk dat jullie bij het Olympisch plein geweest zijn. Weer een dag met een gouden randje!
  8. Dorry:
    3 augustus 2023
    Superrrrr ladies weer een top dag met mooie hoogtepunten. Indrukwekkend het olympisch park en leuke foto’s. Fijne avond en morgen gezond weer op 🤣🤣. Stuur dat weer maar deze kant op 🌞🌞.
  9. Jorien:
    3 augustus 2023
    Weer een mooie dag (daar is ook een liedje van). Ik ben toch weer benieuwd naar morgen!
    Dag met plan en koolhydraten, beren zoeken?