Ien & Sien zijn los

21 juli 2023 - Calgary, Canada

Woensdagavond starten we onze vakantie op t Scheveningse strand 🏖️ Je moet ergens beginnen….. kreeft, krab, een wang van een Iberico varken en coquilles…. We zijn los! Nog een afzakkertje in appartement Nagtegaal en dan slapen. Nou ja slapen 💤 Sien droomt over te grote golftassen en reistassen die niet in de S-camper passen. Hel! Ach we kunnen altijd nog upgraden naar een XL camper. Relax … jaja maar wel kut geslapen.  ien heeft andere zorgen waar ze wakker van ligt, het zijn de Canadese muggen, beren oké maar muggen, haar niet belluh! Verder worden we super relaxt wakker en rijden we naar het altijd interessante Schiphol! De Valet Guys parkeren onze auto, lekker decadent, sleutel afgeven voor de vertrekhal,  ff wat foto’s en een handtekening en op naar de vertrekhal. Eenmaal binnen, een schrikreactie van Sien…… mijn telefoon…. Ien mijn telefoon ligt nog in de auto waaaaah! Adrenaline shot! In die telefoon zit Sien’s hele hebben en houwe! Boardingpass, betaalpas, creditcard, mails van de overtocht naar Vancouver Island en het aller allerergste de app om jullie onze avonturen mee te laten beleven.  Een goeie vriend (Papa Charlie voor intimi) wenst ons een goede reis op woensdagavond en appt: be safe! Wij kijken elkaar aan en roepen jajaja wij lopen zeker niet in 7 sloten tegelijk. Er is er immers maar 1 blonT. Maar gaat het dan nu in Amsterdam al mis? We staan meteen in de actiestand Ien: je moet ze bellen. Ja schat daar heb je een telefoon voor nodig 🤣 Oké ik bel jou, dan neemt hij wel op, nope want het geluid staat uit! Oké we bellen de Valet Guys. Google is je beste vriend voor het nummer en we hebben meteen contact. De beste valet Guy komt terug op dezelfde plek als waar hij ons heeft achtergelaten. Sien gaat die kant op, Ien bewaakt de bagage met haar leven. Wat kan dan 10 minuten lang duren man man. Waar ligt dat ding! Sien heeft toch wat lichte stress…. 180 over 100 bloeddruk is de aanname. Daar is hij, de altijd vriendelijke Valet Guy. Sien duikt meteen in de achterbak en daar ligt de iPhone te liggen ….. bloeddruk zakt spontaan naar 120 over 70. BE SAFE! Daar gaan we dan echt. Geen gekkenhuis op Schiphol, ingecheckt, door de douane en aan de koffie in 35 minuten!
Dan een sms van KLM, of we ons even willen melden bij de balie uh ….. we krijgen andere stoelen want het vliegtuig wat we hadden had technische mankementen, oh, dus is er een nieuw vliegtuig met andere stoelnummers. En dan ready for take off, 8 uur en 15 minuten door zien te komen. Ach 3 films, twee maaltijden, een half boek, 4 toiletbezoeken en 5 sudoku’s verder landen we veilig op Calgary! Ook daar staan we met 20 minuten met heel onze huisraad buiten! Taxi en op naar ons hotel downtown Calgary! Alles op de kamer en doorrrr Calgary in. Geen citytrip, gewoon landen op Stephen Avenue. Een straat op ons lijf geschreven… eten en drinken! Dus een biertje 🍺 met nacho’s, het is heerlijk weer zo’n 25 graden. En hij knalt er lekker in 🤣Langzaamaan kakken we in. Een vlucht van ruim 8 uur en tijdverschil van 8 uur, we zijn blijkbaar geen 20 meer.  Terug naar ons hotel! Slapen 😴 en op naar morgen waar ons camper avontuur van start gaat. Het eerste Canadese blog is een feit….. lekker kort ook 🤣