Lazy Sunday

31 juli 2023 - Wells Gray Provincial Park, Canada

Hét start als een luie zondag, uitslapen tot na negenen, ontbijtje, beetje lezen, appen en reacties op onze verhalen checken 😀 helemaal leuk! Aan ons eerste bakske spreken we onze buurman, een Zwitser, die we kennen als stugge mensen, maar deze is bijzonder aardig. Zijn zijraam en zijspiegel aan de bestuurderskant liggen er uit. Uit belangstelling, lees pure nieuwsgierigheid, vragen we naar de oorzaak. Simpel, tegenligger die ook breed was is  er tegenaan geknald.  Nu een dag vertraging want op zondag geen garages open en maandag hopen dat ze wat op voorraad hebben. Gedoe maar dan….. vertelt hij dat hij vanmorgen om 08 uur een beer 🐻 op de camping heeft gezien samen met heel veel andere campinggasten, hij stak gewoon over. Oké buurman en dan heb jij niet het benul om ons ff te waarschuwen? Nee dus, toch een stugge Zwitser! Zo dichtbij waren we nog nooit! Ien stond nml om 07.45 uur met haar dochter Nicky te bellen buiten de camper…. Bizar genoeg komt daarna meneer beer gezellig langs. Het plan was om vandaag 9 holes te gaan golfen 🏌🏻‍♀️ er ligt op de camping nml een baantje. We zoeken nog op ‘Leadingcourses’, een wereldwijde golfbanen app en ja hoor hij staat er op met een 6,3 Wells Gray golf& RV Resort. Klinkt lekker duur resort 🤩 Grappig baantje, niet heel moeilijk, niet dat we de ene par na de andere liepen 😜 maar vooral de omgeving is weer mooi. We spotten toch wel wildlife op de baan…. er steekt nml een schildpad 🐢 over….. Op zoek naar hole 9 vraagt Sien aan ien: Ben jij wel eens  verdwaald op een golfbaan? Nee ik niet! Nou dan zou dit wel eens de eerste keer kunnen worden. Geen borden next TEE, geen vlaggen te zien, geen tee’s te zien….. we lopen op een soort karrenspoor pad en het wordt ineens heel stil…. Na 200 mtr komen we op een bult en zie daar, de laatste hole gevonden met uitzicht op t clubhuis! Het clubhuisje is een klein houten hutje met een terrasje van 6 stoelen, hier geen tekort aan horeca personeel. Je kunt gewoon een blikje uit de koelkast halen. Wij nemen het er van, een cola en een Canada dry, het vet voor de bitterballen staat helaas niet aan. Op het terras weer wildlife een kolibrie en een eekhoorn vermaken ons. Na een lunch, waar we ons broodrooster voor t eerst hebben gebruikt. Wel met wat gevloek en getier maar we hebben het apparaat aan de gang gekregen. Om een uur of 4 vinden we toch dat we er nog even op uit moeten. Op 6 km zitten de Dawson Falls. Zijn we al 2x voorbij gereden. Kom op, nog ff wat doen! Maar eerst een camping boeken voor morgen, best belangrijk 😉 we googelen wat, maar reserveren richting Whistler blijkt lastig. Sien: anders even de camping bellen? Ien: ja goed idee….. twee tellen later, valt niet mee als je geen bereik hebt 🤣 we gaan naar de receptie, die wel bereik hebben en mogen gebruik maken van hun telefoon. Ien regelt in ieder geval 1 nacht en alvast 1 nacht in Whistler.  Daar tussen moeten we ook nog iets vinden maar dat komt vast goed 🤔 denken we.  Nu naar Dawson Falls! We worden blij verrast, geen mega hoge maar wel een mega brede  waterval. Kleine wandeling en dan een spectaculair zicht op de waterval. Aan de overkant zien we mensen beneden bij de waterval staan. Dat willen wij ook!! We rijden een km of 4 verder en je verwacht het niet maar we vinden weer een onverharde weg…. Deze valt mee, kort en vlak 😂 Daar het bord, een trail naar de waterval. We lopen enthousiast het pad in, dat enthousiasme is na 20 meter over! Het stikt er van de muggen 🦟 ien is allergisch voor die dingen maar Sien is in dit geval ook de klos.  We lopen als een paar spastische menswezens over het pad, de meest interessante woorden vliegen door het bos maar we zetten door (tegen beter weten in). Het muggenpad is dramatisch maar we zullen die waterval van deze kant zien! Na 600 mtr zijn we er…. 1 foto en op een draf wild om ons heen slaand terug! Wat een ellende. Agressieve muggen maar ien en Sien slaan nog agressiever terug! Eindstand: ien 4x gebeten en Sien 1x. Schade valt mee maar daar was wel wat agressie en inspanning voor nodig! Terug naar de camping! Ien smeert zich spontaan in met een liter anti-muggenolie, haar pakken ze vandaag niet meer.  Het zit er zo dik op dat Sien er ook plezier van heeft. In een omtrek van 100 mtr geen mug meer te zien. We nemen een biertje en proosten op Twan! Vandaag jarig en zit te feesten met de rest van de bende! Proficiat jongen! We nemen een douche en besluiten weer 200 mtr verder op te gaan eten. Koken in een camper doen we niet aan 😅als t niet nodig is. Lekker decadent! Morgen beginnen we dag de weer met een lach en gaan we op weg naar Ashcroft. Nog geen idee wat we daar weer gaan vinden en meemaken!

1. Jorien:
    Proost! Jammer dat jullie familie beer hebben gemist. Bijna
  2. Annemieke:
    31 juli 2023
    Goedemorgen ,voor mij net wakker worden op een grauwe natte maandagmorgen.jullie een mooie dag vandaag 😎
  3. Pieter Cobelens:
    31 juli 2023
    Idd begin de dag met een......dansje
  4. Trudie:
    31 juli 2023
    Weer een mooi verhaal jammer da jullie de beren gemist hebben. Mooie dag verder.
  5. Alberto:
    31 juli 2023
    Lekker hoor dames…top.. Ik verwacht nog wel die foto van een beer :-)… Tenerife trouwens standaard mooi weer.
  6. Ad:
    31 juli 2023
    Wel opletten dames de vvv kan niet alles regelen 😂
  7. Erica:
    31 juli 2023
    Weer een lekker verhaal meiden!
    Geniet ervan!🥂🍾
  8. Dorry:
    31 juli 2023
    Een beer 🐻 gaan jullie nog wel spotten hoor ladies heb geduld en anders koop ik wat van die snoepbeertjes voor jullie als troost en ze zijn yammie 😋😋
  9. Marieke Vissers:
    1 augustus 2023
    Heerlijk verhaal, evenaar teruglezen van onder mijn Afrikaanse klamboe ! Hopelijk toch snel een Canadese 🐻
  10. Marijke:
    1 augustus 2023
    Ik geniet van elke dag weer een smakelijk reisverslag!! Ga zo door! Never a dull moment!