Tobiano 🏌🏻‍♀️

1 augustus 2023 - Ashcroft, Canada

Om 8 uur uit de veren, ontbijtje en gaan! Op weg naar Tobiano via Kamloops. Niet dat we een andere keuze hebben, dit is de enige mogelijkheid om langzaamaan verder naar het westen te trekken. Toen we onze Canada 🇨🇦 reis aan t voorbereiden waren zouden we geen golfspullen meenemen.  Maar bij het zien van foto’s van deze baan, Tobiano waren we om, we nemen de golftas mee! Vandaag komen we hierlangs en pakken we even 18 holes mee maar daarvoor moeten we eerst 192 km toeren. We verlaten Wells Gray, pakken nog even een take away koffie mee en dan rechts af! Sien: ien, die navigeert, hoe nu verder, qua route, ze kijkt intelligent op de navigatie en zegt: over 123 km krijg ik pas weer een aanwijzing! Ergens bij een rotonde😂 oké dan immer gerade aus! Langzaam Verandert ook de natuur de bergen worden lager en vooral kaler. Het begint op Texas te lijken. Zou de navigator er dan toch naast zitten? Maar nee we zitten goed. We naderen Tabiano en kijken elkaar aan…. Mmm een van de mooiste golfbanen van Canada in deze kale zooi? Maar die foto’s dan? We rijden onze camper de parkeerplaats op en beginnen het te begrijpen. Wat een baan! Wat een uitzicht! Om 12 uur kunnen we starten. Let’s go! Vanaf de 1e hole lopen we beiden met een big smile rond! Zo tof, met bijna overal uitzicht op het meer en de rotsen. Die kale dorre rotsen die in een keer prachtig zijn. De baan is super uitdagend! De greens onvoorspelbaar.  Maakt allemaal geen (golf)bal uit, wij vinden het top! Onderweg ff een fotoshoot 😉 we staan er weer knap op🏌🏻‍♀️🏌🏻‍♀️Het terras is open, geen bitterballen, wel kippenvleugels wat later ook poten blijken te zijn. Genieten! Dan moeten we nog 60 km door naar Ashcroft, onze camping. Het wordt nog kaler en droger. We zitten in de dessert! Die hadden we even niet aan zien komen (lekker voorbereid ook😅). Camping gevonden, totaal 18 plaatsen, aan t water,  keurig verzorgd. We melden ons bij de camping baas, Ross de Boer😃 veel Nederlandser kan niet maar geen woord Nederlands. Daar deden zijn ouders niet aan. Prima voor elkaar hier, snel een douche en dan eten ….. het dorpje in. Staat bekend als ‘oud stadje’ helaas op maandag avond alles in dit ‘oude stadje’ gesloten, hebben wij weer. Maar niet voor 1 gat gevangen,  koelkast zit nog vol!! We toveren een prima daghap op tafel. Dan ….. een toeter…..een treintoeter….. jaaaaaa daar gaan we weer, zo’n lange! En een kwartier later ook 1 aan de andere kant van de camping! What The F*  is dit? Een trein sandwich? Dit stond niet in de folder ( deze camping heeft überhaupt geen folder 🤣). We lachen er maar om en savonds zal er toch geen toeter meer zijn? Nou het is inmiddels 22.30 uur hier en de toeter gaat nog gezellig door. Sien gaat voor haar oordoppen en ien is sowieso doof. Morgen op weg naar Whistler, het ski paradijs van Canada 🇨🇦 maar vooral de route over HWY 99 schijnt geweldig te zijn! Tot morgen 😘

1. Jorien:
    Tot vanavond!
  2. Marcelien:
    #ZEN
  3. Coen van Arum:
    1 augustus 2023
    Wat ‘n prachtige baan! Benieuwd wat jullie van Whistler vinden. Pas op, Agaath is op de weg naar Whistler hard uit de RV gevallen om ‘n beer te zien! Maar ach, dat zouden jullie er wel voor over hebben, toch😎?
  4. Ad:
    1 augustus 2023
    Een ding is zeker geen beren op deze camping, houden niet van trein getoeter. Prachtige golfbaan mooie plaatjes.
  5. Pieter Cobelens:
    1 augustus 2023
    Van de toeter op weg naar de fluiter!? Goede reis.
  6. Annemieke:
    1 augustus 2023
    Weer een prachtige dag zo te horen, veel plezier weer vandaag .😎
  7. Lisette:
    Schitterende foto’s weer!
  8. Trudie:
    Nog geen beer.
  9. Dorry:
    2 augustus 2023
    Prachtige golfbaan ⛳️ zeker de moeite waard.
    Nou oordoppen maar weer in en hopenlijk een goede nachtrust voor jullie. Voortaan toch maar ff navragen bij het reserveren van een “camper” plaats of er 🚂 dicht langs komen zo gaan jullie natuurlijk nooit beren 🐻 spotten 🤣🤣