Poep šŸ’© verhaal

26 juli 2023 - Jasper Nationaal Park, Canada

Ineke heeft zonder oordoppen vannacht 2 treinen gehoord en Sien met oordoppen 4! De waarheid hangt ergens in het midden. Deze camping heeft de ā€˜faciliteitenā€™ om je pies/poep (waar wij niet aan doen) te legen en water bij te vullen. We weten niet wat onze volgende camping biedt dus gaan maar aan de slag! Ineke trekt de stoute ā€˜handā€™schoenen aan. Dat die er al bij geleverd zijn zegt genoeg. We, ineke, monteren de grote bruine slang, ze trekt aan een hendel en we horen vanalles in een donker gat storten. Deze missie lijkt geslaagd. Dan vers water, ook hier koppelen we alles aan en draaien de kraan open. Lijkt onder controle. Alleen als we later de watertank checken lijkt er niet te zijn bijgevuld. Ach ja dan maar bij volgende stop, we zitten nog niet zonder. Ontbijtje, uitgebreid douchenĀ  en op naar Lake Louise! Een toeristische trekpleister met het chateau als blikvanger aan deĀ  voet van het meer. Maar als je even 300 meter doorloopt langs het meer ben je weer (bijna) alleen op de wereld, weg van alle Aziaten met hun selfiesticks. We lopen langs het meer, wat een fantastischeĀ  plaatjes weer. Hoe ver gaan we? Tot de volgende bocht. Maar er blijven volgende bochten komen en elke keer word je weer blij verrast. Sien: dit is berenpoep op het pad! Ien: nee joh dat is paardenpoep. Hoe weet jij dat? Dat ruik je toch. Dus jij weet hoe berenpoep ruikt ? Uh dat dan weer niet maar dit is echt paardenpoep. Een paar meter verder komt ien met bewijs, kijk hoefijzers, dus paardenpoep! Of die beren zijn beslagenĀ šŸ¤£Ā okĆ© het is paardenĀ šŸ’©. Terug bij het chateau hebben we WiFi! Even het verhaal van gister plaatsen, helaas krijgen we de fotoā€™s niet geĆ¼pload, komt later wel. We gaan op weg naar Jasper. Een rit van 230 km met Ineke aan het stuur. Inmiddels ook ervaren met keren op de weg en achteruit in parkeren. Een prachtige route die zich kenmerkt door meren en gletsjers. Onderweg wat stops: stop 1, Lake Hektor, we stranden op een parkeerplaats met uitzicht op dit meer en bedenken dat we hier gaan lunchen! Wat een topplek. Zoā€™n broodje smaakt dan ook ineens 3x beteršŸ˜€Ā en doooorrr

Stop 2: look out (uitzicht) op de Crowfoot gletsjer. En doorrrrrr we komen namelijk nog 6 gletsjers tegenĀ šŸ¤£.Ā

Stop 3: Lake Peyto. Een kleine wandeling maar voor ons lijkt t de Mount Everest wel. Het afdalen van gister gaat links en rechts in de loop van de dag wat pijntjes geven.Ā  Geen 20 meer hĆØ. Maar met soepele tred komen we op t uitzichtpunt van het meer. Het is blauwer dan blauw.Ā

Stop 4: de Saskatchewan crossing. Al 6x over deze plaats gestruikeld (zonder wijn, hierover later meer).Ā  Een punt waar we de Saskatchewan rivier oversteken en ondernemers bedacht hebben dat daar dollars te verdienen zijn. Ijs, restaurant, souvenirs, supermarkt, benzine enā€¦.. drank! Hier zijn bier of een wijntje alleen te koop in liquor stores, speciale winkels waar je tegen te dure prijzen wat alcoholische versnaperingen kunt krijgen.Ā  We rijden al vanaf vrijdag met een alcoholvrije camper rondĀ šŸ¤£een AVC. We hebben nog geen afkickverschijnselen maar t feit dat je niets in de koelkast hebt staan past niet in ons hoofd. We nemen maar ā€˜watā€™Ā  mee. Ineke gaat voor een ice coffee en Sien voor een schepijsjeā€¦ doe maar 1 bolletjeā€¦ vervolgens ziet er dat in Canada uit als een kilo ijs op een hoorntje. En doorrrr de Canadese rockies zijn adembenemend. We komen nog langs het Columbia icefield en de Parker ridge trail. Daar komen we de komende dagen nog terug dus door naar Jasper! Daar is het te doen hoor. Eten, drinken en gezelligheid. Gaan we koken? 1 blik is genoeg, nee joh dit ziet er leuk uit. We belanden in de Fiddle River. 1 nadeel we moeten met onze inmiddels nog stijvere reet de trap op. Blij kijken, nix aan de hand maar 230 km zitten helpt niet tegen spierpijn. Het eten maakt alles goed. Op dezelfde kaart staat fish&chips en kreeftĀ šŸ¦žĀ met garnalenĀ šŸ¤. Mogen jullie raden wat t wordt!Ā šŸ˜ƒĀ Op naar onze campground voor de komende 4 nachten. Whistlers campground. Prachtige stek! En douches, blijft stiekem toch lekker. Ineke parkeert op plaats nr20 de AVC (Alcohol Volle Camper) strak achteruit het met dennenbomen omgeven plekje op. En jullie geloven het niet maar als we uitstappen staat er een grote VVV Eland in onze voortuin. Te gek! Al snel zitten we voor ons huisje op wielen aan een lekker wijntje en genieten na van weer een mooie CanadeseĀ šŸ‡ØšŸ‡¦Ā dag!Ā

Uitleg:

Op onze eerste camping hadden we ook meteen een hertĀ šŸ¦ŒĀ in de tuin. Volgens een van onze volgers AD te Roosendaal. Is dat hert door de VVV daar heen gestuurd om vakantiegangers te geven waar ze voor komen. Wildlife!Ā

Fotoā€™s

1. Dorry:
    26 juli 2023
    Fantastisch verhaal weer geweldig om zo deelgenoot te zijn van jullie mooie avonturen. Het VVV hert van Ad is hilarisch šŸ¤£ benieuwd hoe vaak jullie die nog gaan zien. En super mooie golfbaan ā›³ļø jaloers hoor.
  2. Jorien:
    Hahaha
  3. Jorien:
    26 juli 2023
    Waar is jullie water gebleven (watertank)?
  4. Ad:
    26 juli 2023
    Weer een mooi verhaal ladies. Zeker lekker genoten van de fish & chips šŸ˜‚
  5. Pieter Cobelens:
    26 juli 2023
    Kijk uit voor bronstige elanden, ze zien namelijk slecht en bespringen alles wat vreemde uitsteeksels heeft (bijvoorbeeld rugzakken). Aan de andere kant wat weegt zo'n mannetje nu? 380-700 kilo.
  6. Coen van Arum:
    26 juli 2023
    Heerlijk om bij het 1ste bakkie jullie humoristische verhalen te lezen. Voor ons ā€˜n mooi begin vde dag.
    C&A
  7. Heidie:
    26 juli 2023
    Zo leuk om te lezen weer en wat een prachtige fotoā€™s!
  8. Lisette:
    26 juli 2023
    Schitterende fotoā€™s! En top weertje ook!!
    Maar ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met het water zitšŸ¤”šŸ˜€
    En! Beware: op een gewoon rustige ochtend bij de camper zag ik-over de campground-de eerste beer lopen in WhistlersšŸ˜œ
  9. Pa en Ma lppel:
    26 juli 2023
    Wat een belevenissen op een dag , len en Sien eni et er van . En ik geniet mee šŸ¤— .
  10. Trudie:
    26 juli 2023
    Wat een super mooie vakantie ik beleef het met alle plezier mee.
  11. Brit:
    27 juli 2023
    Potverdikkie wat een leven. Chris en ik boeken meteen tickets naar Canada šŸ˜‚šŸ˜‚šŸ˜‚