Go(lf)ndola

24 juli 2023 - Banff, Canada

Wekkerrrrr! Doe normaal tis vakantie, wie bedenkt dit…. Ien en Sien in (goed) overleg. We gaan namelijk golfen maar de TEE off, voor de golf nono’s, de tijd wanneer je begint, is om 09.30 uur en we moeten 1,5 uur rijden. Dus 7 uur gaat de wekker, zonder enig gemopper staan we strak naast ons mandje.  Boterhammetje met Nutella en gaan. Voor de laatste keer trotseren we de stuiterweg, Praise The Lord! We rijden met onze camper de P-plaats op van de golfclub. Hilarisch! We worden vriendelijk ontvangen. Bent u hier al eerder geweest 🤣🤣We melden ons aan en gaan op pad met de buggy! We lopen de Tunnel 9. Vanaf hole 1 is het uitzicht overweldigend. De baan ligt er prachtig bij en de greens zijn snel. Genieten met de grote G! Adembenemend zijn de uitzichten op elke hole, we staan in t groen en rondom zien we grote rots massieven. En wat een mooie toegift is 😄 op een golfbaan heb je douches met handdoeken en allerhande sopjes en crèmes…..gezien de standaard van onze campings, nemen we het er even van! En de prijs van de greenfee was ook de moeite dus wat extra warm water en sop kan best.

Ook de gratis wifi pakken we erbij. Niet dat wij behoefte hebben aan sociaal contact maar jullie zitten alweer vanaf de ochtend kofffie op het volgende blog te wachten. Ja er ligt best wat druk op 🤣🤣maar we doen dit graag voor jullie trouwe volgers.

Vanmiddag gaan we met de gondel omhoog naar de top van Sulphur Mountain. We hebben gister een kaartje gekocht en moeten met de shuttlebus naar de gondel, is het advies. Eigenwijs als we zijn bedenken we dat er bij een gondel 🚠 een parkeerplaats moet zijn, ja toch!  Dat is in Oostenrijk nml ook zo 🤣 deze vrouwenlogica pakt weer goed uit. We rijden omhoog en er is zelfs een grote camper P-plaats.  We zijn wat vroeg dus stoeltjes naast de camper en tijd voor een sandwich 🥪 Heerlijk camperlife! Nog even langs de Starbucks en dan de gondel in. Het is een retourtje maar we hebben bedacht dat we terug lopen! Met 8 minuten staan we boven en we zijn niet alleen 😜 We doen een rondje boven, via een stelsel van houten trappen kom je op het hoogste topje. Het uitzicht is geweldig. We maken de selfies, check ✅, dan kunnen we aan ons avontuur naar beneden ⬇️ beginnen.  Sanitaire stop want dat scheelt nog wat gewicht.

- sulphur mountain is 2280 mtr hoog

- Het gondel station ligt op 1580 mtr

- We gaan 700 meter dalen

- 27 haarspeldbochten komen we op de afdaling tegen

- Totaal 5,5 km

We horen jullie denken…… hoezo alleen naar beneden lopen. Watjes! Nou Ineke heeft een nieuwe heup en Sien heeft nog de Christoffelberg op haar netvlies staan, ging nie vanzelf. Dus we zijn wijs en beginnen downhill. We dieselen lekker door, met een uur en een kwartier staan we beneden. Prachtige tippel, door de hoge dennenbomen en uitzicht op mount Rundle …. En nog wat andere kanjers, waarvan de naam niet is blijven hangen.

We trakteren onszelf  na deze fysieke prikkel op een mooi rooftop terras met een biertje en oesters 🦪 tja, omdat t kan!  Dan gaat het gebeuren! Ineke gaat voor het eerst de camper besturen, ze is er aan toe! Wetende dat het 60 km snelweg is 🤣 maar je moet ergens beginnen.  Sien heeft alle bijzondere verrichtingen inmiddels doorstaan van achteruit inparkeren tot file parkeren tot keren  op de weg. Alles zonder schade overigens. Dus tijd voor ons Ien om er ff lekker in te komen. Bij de eerste rem actie, ligt het servies door de kastjes heen maar daarna gaat t prima. Geslaagd ✅💯 We vinden campingground Lake Louise en checken in! Anders dan de vorige, de plekken zijn mega, er ligt asfalt, we hebben stroom, er is een douche gebouw en weet je…. De vorige was gaver! We vinden het in eerste instantie jammer dat we, qua omgeving, hier maar 1 nacht staan maar dan….Sien staat in de camper om thee te zetten en wat chocola te fixen. Als er een oorverdovend geluid aan komt. Sien roept: ien landt er een helikopter op ons dak? Nee het is een trein die op 50 meter naast ons voorbij raast. Er komt geen eind aan. Een uur later weer een. Sien drukt de stopwatch in, de lengte van de trein is bizar! Na 6.09 minuten is de trein voorbij! Er komt geen eind aan. Ineke is van de cijfers en rekent meteen ff door: als de trein 40 km per uur rijdt dan is de trein 4 km lang. 4 km! Niet normaal. Dan nog de snelweg op 100 meter van de camping …….conclusie.: we blijven 1 nacht met oordoppen moet dat lukken. Het plan voor morgen ligt er weer. Lake Louise en dan een rit van ruim 200 km naar een nieuwe stek!

PS. uitleg titel: GO(LF)NDOLA

we gingen vandaag golfen en met de Gondela….. slaat nergens op maar we hadden geen inspiratie voor een andere titel  best leuk toch 🤣

1. Pieter Cobelens:
    24 juli 2023
    kijk uit naar het volgende hilarische verhaal ladies gr van pc
  2. Annemieke:
    24 juli 2023
    Sien die Ien is toch wel wat gewend als de nacht bij jullie begint?🤦‍♀️🤣
  3. Marcelien:
    Ja, inmiddels wel Annemieke. Het lijkt soms wel een houtzagerij hier! 😂🪚
  4. Coen van Arum:
    24 juli 2023
    Leuke en herkenbare verhalen. En wat die treinen betreft, wees blij dat jullie niet voor de spoorbomen stonden! Kijken weer uit naar de belevenissen bij Louise.
    C&A
  5. Jorien:
    25 juli 2023
    Heerlijk, gaat lekker bij jullie!!!
  6. Erica:
    25 juli 2023
    Heerlijk, kan niet wachten op volgende blog!
    Have fun girls !
  7. Pernille:
    25 juli 2023
    Je kunt altijd nog schrijfster worden! Heerlijk om te lezen.
    Kus Smaaltjes
  8. Ad:
    Ged verhaal lachen
  9. Chris en Mark:
    25 juli 2023
    Top zo’n golfbaan en een prachtige wandeling
  10. Kees ippel:
    26 juli 2023